שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 03/04/06 12:28 ה בניסן התשסו

שאלה

מה המשמעות של אירוסין בימינו הרי האירוסין האמיתים על כל פרטיהם הםסמוך לחופה אז למה ממשיכים לעשות אירוסין בימינו לפני תקופה לפני כן ומה משמעותם האם לאחר מכן הם מותרים בנגיעה ?

תשובה

מעשה ה"אירוסין" האמיתי הוא קניין האשה על ידי הטבעת, ואילו הנישואין הם שבע הברכות וחדר הייחוד. היום נוהגים לשלב את שניהם במעמד אחד, כאשר קריאת הכתובה מפרידה ביניהם.
מה שמכונים היום "אירוסין" הכוונה היא להסכמת החתן והכלה להתחתן, ומכיוון שזה מאורע משמח נהגו לחגוג אותו. אין שום חובה הלכתית על כך. ראוי לציין שישנם כאלו המקפידים מאוד לחגוג את האירוסין מכיוון שכך השתרש המנהג, כמו"כ ישנם הנוהגים להקפיד על חתימת "שטר תנאים" גם מכח המנהג שבדבר.
מכל האמור לעיל עולה שאין שום שינוי במעמדם ההלכתי של המיועדים לחתונה אחרי האירוסין, והם אסורים בנגיעה כמקודם. יתירה מכך, דווקא עכשיו עליהם להשמר ולהזהר עוד יותר כדי לא לפול ולהכשל בדבר בגלל שאהבתם בתקופה זו פורחת ומתעצמת, ועל בני הזוג לשמור על ריחוק ולהציב לעצמם סייגים על מנת שיגיעו ליום חתונתם טהורים וזכים מכל סיג. לכן נהוג שזוג מאורס לא ישן יחד באותו בית, ויש המקפידים על כך מאוד, על מנת לשמור על הריחוק האמור.
חג שמח.

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368