שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 19/06/06 16:55 כג בסיון התשסו

שאלה

שלום רב!

קורה שכשאני באה לחנות אז יש דאודורנטים שהם לא טסטרים ואני משתמשת בהם כדי להריח אפילו שאני יודעת מה הריח (כי יש לי אותם בבית) ואני מריחה בדרך כלל בכדי להחליט באותו רגע איזה דאודורנט לבחור ואת מה שאני לא אקנה אז אנשים אחרים יקנו אחרי שהשתמשתי וזה לא טסטר אז זה מותר?ומה בעינין דאודרנטים שהם לא טסטרים ואני מנסה כל מיני סוגים כדי לבחור? ומה בעינין חומר ניקוי או שמפו או דאודורנט נוזלי משהו כזה יצא לי בטעות מהקופסא וזה התבזבז ואנשים אחרים יקנו את זה? ופעם חברה שלי השתמשה בחנות קרם לשיער שהוא לא טסטר נראה לי אז מה הדין?

תשובה

לשואלת שלום רב,
אסור בתכלית האיסור להשתמש במוצר העומד למכירה ולא לבדיקת הלקוחות (טסטר). יש בכך גניבת דעת של הבעלי החנות וגזל של הקונה הקונה מוצר חסר או פגום.
במקרה שמוצר נפתח בטעות, יש לפנות איתו למוכרים ולהציע לקנותו בתשלום. אם הם יחליטו לוותר לך, זה עניינם, אך את אמורה להציע תשלום עבור המוצר ולא להחזירו למדף כאילו לא אירע דבר.
אם את מרגישה שכניסה לחנות תמרוקים מעמידה אותך בניסיון שאינך מסוגלת לעמוד בו, עליך לחשוב מרא שיכצד לטפל בבעיה. יתכן, לדוגמא, שעליך להימנע מקניית בשמים וכיו"ב לבד, אל רק בלוויית אדם שבחברתו לא תבואי לידי עברה.
בברכה,
רונן לוביץ

כתבות נוספות