שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב אלישע פיקסלר 16/10/06 12:54 כד בתשרי התשסז

שאלה

שלום .

דיברתי עם מספר חברים שלי (ברסלבים) לגבי עבודת ה' ע"פ זרמים מסוימים.

טענתם העיקרית היא : "אני מאמין ברבי נחמן משום שהוא היחיד שהבטיח לי". כלומר, ר' נחמן שהבטיח לאנשים שיבואו לקבר שלו אושר והצלחה ושלא יינזק.. בניגוד לרבנים אחרים זצ"ל שלא יצאו בהצהרות. טענתם היא: שהוא, כצדיק שהיה לו את מעלת הצדיק ידע את כוחו והיה נכון להבטיח הבטחות מה שכנראה אומר שהוא גדול יותר מאחרים אשר "כנראה" לא היה להם הכוח להבטיח הבטחות.

לעניות דעתי, הרי יש בסיס לטענה הזאת (כאשר אנחנו מניחים בדעתינו שאין לנו את הבסיס לקבוע מי מהרבנים באמת גדול יותר...) אולם, קצת קשה לי לקבל את זה שהם מעידים שהוא הוא הגדול מכולם (ואולי זאת לא הייתה כוונתו אלא כוונתם) ובכלל.. האם זה מצדיק לעזוב את הארץ בימים נוראים? בקיצור, עירבבתי פה הרבה נושאים.. אשמח לקבל ביאור. תודה רבה.

תשובה

שלום
אין צורך ואין בידינו לקבוע מי יותר "גדול", ולא בוחרים דרך בעבודת ה' על פי מה שמקבלים. יש דרכים רבים לעובדו, ובתנאי שיעשה לשם שמים ועל פי ההלכה. ר' נחמן היה צדיק גדול שסלל דרך מיוחדת של דבקות, התבטלות, וכדומה, ויש ללמוד ממנו הרבה, אך יש גם דרכים אחרות כגון דרכו של הרב קוק שיש גם בה דברים משותפים לר' נחמן, אך מדגישה יותר את כלל ישראל ואת הגאולה.
לגבי הנסיעה לאומן לדעתי עדיף להשאר בארץ אך יש אנשים שזה מקרב אותם לה' ולפיכך יש לדון בכך לגביהם
בברכה
אלישע פיקסלר

כתבות נוספות