שאל את הרב

חלומות חוזרים על נפטר

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 28/05/22 23:17 כז באייר התשפב

שאלה

שלום כבוד הרב

חלמתי בלילה של יום שישי על סבתא שלי שנפטרה בדיוק לפניי כמה ימים עשינו לה את האזכרה של ה 30 יום , היא כבר באה לי ב 3 חלומות לפניי כשהיא נראת מוטרדת ואומרת שלא טוב לה למרות שעשינו לה כבוד כמו שצריך וקדישים וכל דבר מכובד מאוד בלילה אתמול חלמתי שוב שהיא באה לי והבנתי שאני בתוך חלום וגם הבנתי שהיא נפטרה בחלום ורציתי לנצל את הזמן שאלתי אותה מה שלומה והיא אמרה לי לא טוב לא טוב לי אמרתי לה למה?? מה את מרגישה? היא אמרה שהיא רק שוכבת עם עיניים עצומות ולא יכולה לדבר ושקשה לה ככה היא לא יכולה יותר שאלתי (בחלום ישבנו בגינה שלה עם עוד אנשים) אז אמרתי לה את לא מגיעה לפה לפעמים?? הכוונה לבית שלה והיא ענתה לי- אני כבר בקושי מצליחה לבוא לא נותנים לי כבר. והיה שם בין האנשים בגינה דמות שנראתה כמו רב ושאלתי אותו אולי הקבר שלה שבור או משהו? אולי משהו מפריע לה שם?? והיא הסתכלה עליי ועל הרב במבט של חוסר אונים והרב הזה השפיח מבט ואמר לנו לא.. ככה זה לכולם לצערי . והרגשתי בחלום את עוצמת המצוקה שלה ויש המשך לחלום אבל זה הדבר היחיד שמטריד אותי אני יודעת שרב לא מפרש חלומות אבל אני בטוחה בעצמי כל כך שהיא מנסה למסור לי מסר כבר כמה פעמים שלא טוב לה . מה אני יכולה לעשות? כדי לעזור לה אני אומרת תהילים לכבודה מברכת מתפללת לוקחת על עצמי דברים ומכוונת לעילוי נשמתה אני רוצה לעשות לה אולי תיקון נפטרים אבל אני לא יודעת את הפורצדורה אשמח לייעוץ שלך כבוד הרב! תודה ושבוע מבורך בעזרת ה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

צריך לומר קדיש יתום וקדיש דרבנן בכל התפילות.

את אומרת תהילים וזה יפה מאוד.

הפתרון לחלומות מטרידים - לבוא לבית הכנסת בזמן ברכת כהנים ולומר את תפילה מיוחדת. זה מה שאני ממליץ לך לעשות בכל פעם שאת מוטרדת מחלומות על סבתא או חלומות אחרים.

נוסח התפילה:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹקי וֵאלֹקי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי. אמן:

כתבות נוספות