שאל את הרב

חברה של החבר של החבר שלי מקנאה בי והורסת לי את הבגדים.

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 13/02/22 09:59 יב באדר א'

שאלה

שלום,

לשותף בדירה של הבן זוג שלי יש חברה, החברה הזאת ואני לא הכי מסתדרות. כבר תקופה שנהרסים לי בגדים בכל מיני דרכים, כתמים של אקונומיקה, בגדים חדשים נקרעים, בכדים נעלמים.

אני מגיעה למצב שאני מכבסת בגדים ותולה לייבוש אני מצלמת את הבגד ויום למחרת הוא קרוע. ואני בטוחה שהיא עושה לי את זה בכוונה. זה מגיע למצבים שכבר מפחידים אותי היא שמה לי שיערות באוכל שאני מבשלת ואני כבר ממש מפחדת ולא יודעת מה לעשות. כמובן שניסנו לפנות אליה והיא מכחישה הכל למרות שאין אף אחד אחר בבית שיכול לעשות דברים כאלה. זה קורה כל יום, כל יום משהו אחר קורה, בגד אחר נעלם או נהרס. איך אני תופסת אותה בשעת מעשה או איך אני אמורה להתמודד עם מצב כזה? בכל זאת היא בת זוג דל השותף והחבר הכי טוב של הבן זוג שלי.

תשובה

שלום לשואלת.

אם הבנתי נכון את השאלה והסיפור יש שני חברים ששכרו דירה ביחד ולכל אחד מהם יש חברה ואת אחת מהן ולפחות חלק מהימים הנשים גרות יחדיו באותה הדירה ומשתמשות במכונת הכביסה ובמטבח ביחד

ואת טוענת שהאישה השניה מזיקה לך ועל פי כותרת השאלה אני מבין שאת חושבת שזה נובע מתוך קנאה.

ואת שואלת שתי שאלות א. איך את תופסת אותה בשעת מעשה ב. איך את אמורה להתמודד עם מצב זה ולו יצוייר שתראי אותה בפועל קורעת את הבגד שלך האם תעירי לה והרי זה יקלקל את הידידות של החבר שלך והחבר שלה ששניהם החברים הכי טובים.

ובכן לגבי שאלתך הראשונה הנני חושב שיש הרבה חברות של חקירות בארץ שהם מבינים ויודעים לזהות ולאתר מי מציק לך , אינני מבין בזה ולא הייתי רוצה ללמוד מקצוע כזה ואינני יודע גם אם כל הענין הזה לפי החוק.

לגבי שאלתך השניה בהנחה שאת רואה אותה יום אחד שמה שערות באוכל שבישלת או קורעת לך בגד מה עלייך לעשות.

עוד חודש עם ישראל יתחיל ללמוד בדף היומי את מסכת יבמות ובמשנה הראשונה יש רשימה של חמש עשרה נשים שנקראות צרות זו לזו ואפשר שאחת מקנאה בחבירתה ולא נסמוך על עדותה.

אם היתה בזמן המשנה מציאות כזאת ששני זוגות חברים גרים באותה הדירה ולכל אחת יש חברה שגרה איתו בחדרו סביר להניח שהמשנה היתה מוסיפה את המקרה הזה וכותבת שש עשרה נשים ולא חמש עשרה.

אני חושב שהמציאות הזאת היא הזויה ולא בריאה לכל בני זוג שיגורו יחדיו באותה הדירה , למרות שאתם עדיין לא נשואים ולמרות ששני החברים שכרו דירה יחדיו כיוון שקשה מאוד לשכור דירה לבד היום בגלל ההוצאות הגדולות על שכר דירה ואחזקתה.

רגשות הקנאה הללו בין אם את צודקת בהשערתך והיא היא המזיקה לך ובין אם אינך צודקת בהשערתך הם טבעיים ביותר כאשר שתי נשים גרות באותה הדירה של שני החברים שלהם.

מבלי להתעמק בהלכה ולציין שהמציאות בה חיים היום בחורים ובחורות באותה הדירה לבד או ביחד עם עוד זוג חברים היא אינה לפי ההלכה כי בחור ובחורה שרוצים לגור ולחיות ביחד צריכים להתחתן תחילה כדת משה וישראל ואחר כך לחיות ביחד.

את צריכה לדעת שהמציאות הזו היא הרסנית לא תקינה ולא בריאה ולצערנו היא גורמת לכך שבני זוג רבים אינם מתחתנים בכלל או מתחתנים בגיל מאוחר והרבה פעמים הסובלות העיקריות הן אותן בנות העוברות לעיר הגדולה לגור עם בן זוג חמש שנים בערך ואזי יש קרע לפעמים ושוב מוצאות בן זוג אחר אולי לעוד חמש שנים ושוב נפרדות ממנו ונקשרות לבן זוג שלישי וככה מוצאות את עצמן לצערנו בגיל קרוב לארבעים עם שלושה ארבעה לשעברים ואף לא ילד אחד ולא חתונה.

הצעתי אלייך גם אם אינך מגדירה את עצמך כשומרת הלכה להפרד מהדירה הזו ואם החבר הזה רציני וטוב לך תגשו להרשם לנישואין ותתחתנו כדת משה וישראל ותקימו בית ומשפחה עם ילדים ונחת וללא קנאה ותחרות.

ואם החבר שלך לא יסכים לכך והוא אינו חפץ להתחתן תחשבי פעמיים אם את מוכנה לחיות חיים כאלו.

ויהי רצון שתזכי להקים בית נאמן וטוב בקרוב אמן.

כתבות נוספות