שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/11/20 20:57 ט בכסלו התשפא

שאלה

כבוד הרב נפלתי שוב, אחרי מלחמה קשה והרבה עצירות נפלתי שוב, אני מרגיש מטומטם אני מרגיש טיפש, אני נלחם ונלחם ונלחם ובסוף מפסיד... ממצב שלא הוצאתי זרע לבטלה כמעט שנה אני מגיע למצב שכמעט כל יומיים אני נשבר. אני משתדל לקרוא התיקון הכללי בכל לילה ואני מתחזק בכללי מה אפשר עוד לעשות כבוד הרב אני מפחד

תשובה

שלום אח יקר וצדיק

חס וחלילה, אתה לא מטומטם ולא טיפש.

אתה צדיק ברמות על. אתה בן אהוב לפני הקב"ה שהצליח בהתמודדות במשך שנה שלימה!!! יש לך מושג מה זה? יש לך מושג איזה רמה גבוהה זה ואיזה שכר מובטח לך? רש"י אומר בקידושין (ל"ט,ב') שאין מצווה שיש עליה שכר כמו מי שעמד בניסיון. ואתה עשית את זה שנה שלימה!!!

ואתה צדיק שנפל פעם אחת, ומתבייש בנפילה שלו ומצטער עליה. וחז"ל אומרים שמי שעובר עבירה ומתבייש בה, מוחלין לו על כל עוונותיו. אשריך.

אתה רוצה לתקן? אז ככה:

חרטה על העבר נראה שכבר ביצעת.

וידוי דברים לפני ה' - אם לא עשית, תעשה.

קבלה לעתיד, אני מניח שגם. ברור לי שאתה לא רוצה בכלל לחזור לדבר הזה.

אם יש משהו מעשי שגרם לנפילה, ויש לך מה לשנות בדבר הזה, תתאמץ לשנות.

כדאי מאוד מאוד לעשות כל מאמץ כדי לדאוג שכל אינטרנט שאתה בא המגע איתו (במחשב או בפלאפון - ועדיף כמובן פלאפון פשוט) יהיה מסונן ברמה כזאת שתמנע אפשרות מלהיתקל באותם מראות.

גם אם זה לא נעים לדבר עם ההורים על זה, צריך לאזור אומץ ולהגיד שנתקלת בדברים שעושים לך ממש לא טוב, ואתה מבקש שיהיה סינון.

הדבר הכי חשוב - מה שהיצר הרע הכי רוצה, יותר מאשר להפיל אותך, זה לייאש אותך. שתגיד על עצמך את מה שכתבת. שתרגיש לא שווה ולא אהוב וכו' וכו'.

אבל אתה תעמוד מולו, ותגיד לו - תשכח מזה. אני בן של הקב"ה. אני בעל תשובה. נפלתי ואני קם וממשיך להתקדם. ממשיך להיטהר ולהתקדש. ממשיך ללמוד תורה ולעשות מעשים טובים. יודע מה? לא ממשיך. מגביר. ובזכות הנפילה הזאת, אני הולך עכשיו עוד יותר להוסיף טוב ואור וקדושה בעולם, עד שהנפילה הזאת עצמה עוד תיחשב לי כזכות.

תשמח מאוד במי שאתה. ותאמין בעצמך, ובזה שאתה בן אהוב של מלכו של עולם. יהלום בכתר שלו. ותלך ותרוץ קדימה.

וגם אם חס וחלילה תהיינה עוד נפילות, לעולם אל תיתן לייאוש להפיל אותך.

שבע ייפול צדיק וקם

ילכו מחיל אל חיל.

אני מציע לעיין בתשובות הבאות ולקחת משם מה שיועיל לך:

https://katzr.net/1f3004

https://katzr.net/8fec44

https://katzr.net/0877ff

ובנוסף, אני ממליץ להיכנס לאתר 'עבודה בעיניים' ולדלות משם דברים שמתאימים לך, ואף לפנות אליהם אם אתה מרגיש צורך.

בהצלחה רבה (מוזמן לכתוב לי שוב)

כתבות נוספות