שאל את הרב

גנבתי כסף מהורי האם איסור גזל מ7 מצוות בני נח .

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 06/08/21 18:54 כח באב התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב

בבקשה תענה דחוף האם איסור גזל בשבע מצוות. בני נוח

מדבר רק על גזל או שגם על גניבה ואם גנבתי כסף ואז אחרי כמה ימים תפסו אותי זה נקרא גזל או גנבה כמובן שבין כה וכה אחזיר את זה להורי ברגע שיהיה לי כסף להחזיר ואחזיר אף כפול מזה אבל לא הייתי חכם במיוחד בזמן הזה ואני ממש מצטער על הרגע הזה אשמח אם תענה על שתי השאלות האם איסור גזל הוא רק גזל או שגם גניבה ואם גנבתי כסף ואחרי כמה ימים תפסו אותי זה גניבה או גזל

תשובה

שואל נכבד

גזל וגניבה זו אותה עבירה של גניבת רכוש או משהו ממישהו אחר רק שהגנב גונב בסתר בלי ידיעת הנגנב והגזלן בא לאור יום וגוזל מהנגזל ובידיעתו כמו שוד לאור יום.

ויש בשולחן ערוך חושן משפט הלכות גזילה ויש הלכות גניבה הגנב יש לו עבירה נוספת שהוא אינו מפחד מהקדוש ברוך הוא ולכן מרשה לעצמו לגנוב אבל גונב בסתר כי הוא מפחד מבני אדם והגזלן אינו מפחד לא מהשם ולא מבני אדם.

מבחינתך אין משמעות לכך שהאיסור הזה הוא משבע מצוות בני נוח כי שבע המצוות הללו שייכות לבני נוח לכלל הגויים אבל אנו בני ישראל זרע אבהרם אבינו לנו יש תרי"ג מצוות הרבה יותר משבע

ואצלנו יש גם איסור גזל מדבריהם כי ליהודי אסור לעשות דברים נוספים שאינם נחשבים כגניבה כמו משחק בקוביה ומפריחי יונים וכדומה. ויש כמה סימנים בשולחן ערוך המפרטים את כל פרטי ההלכות ודיני השבת הגזל ומתי משלם כפליים וכדומה.

אתה צריך לזכור שאיסור לא תגנוב הוא מן התורה וגם גזל אסור ועל כך יש לעשות תשובה.

כנראה שהיית צריך כסף ולקחת מהוריך בלי רשות אז בעזרת השם השב תשיב להם

ותהיה זהיר להבא מאוד בכל הענינים.

היה שמח בעבודת השם ודרכי תשובה לא ננעלו.

כתבות נוספות