שאל את הרב

מה משמעותם של אנשים עם מוגבלויות בעולם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/07/22 14:30 כז בתמוז התשפב

שאלה

שלום,

ברוך ה' אני זוכה לעבוד עם ילדים עם מוגבלויות שונות במהלך חיי, עלתה השאלה מדוע ה' יצר אנשים עם מוגבלויות, לשם מה ה' ברא מציאות כזאת?

יש כאלו יותר מוגבלים ויש פחות, אבל כולנו מוגבלים, מדוע ה' ברא את האנשים שסובלים כל חייהם? למה הם אשמים?

הרי אם הם היו אנשים רגילים הם היו יכולים להיות אחרת לגמרי מבחינת היכולות שלהם.

מה משמעות הקושי הזה? מה הוא מוביל בעולם.

אני יודעת שהם גורמים לכל כך הרבה טוב בעולם, מבינה שבזכותם גדלים מספר העמותות בכל שנה ושנה, אבל עם זאת הסבל נמצא, ובפועל הם סובלים, למה זה? הם לא בחרו בזה. למה ה' נותן להם את הקושי הזה?

אני יודעת שהכל מה' יתברך, לכן אני מבררת וחשוב לי לדעת. כדאי לתת משמעות יותר לאנשים האלו בעולם.

המיוחדים האלו :)

תודה רבה ושבוע מבורך! :)

תשובה

שלום יקרה.

את שואלת שאלה נפלאה. שאלה שחשוב לשאול. ברור לי שרבים מאיתנו מתהלכים בעולם עם השאלה הזאת ותוהים אודותיה. חשוב לחפש תשובות טובות לשאלות מהסוג הזה, כי אם נגיע לתשובות שמתיישבות לנו על הלב, זה יעשה לנו טוב. ועוד יותר לך, שאת זוכה לעבוד עם הילדים האלה. לראות אותם על בסיס קבוע ולתת להם מחום לבך.

יש כמה כיוונים אפשריים:

1.התשובה הכי נכונה בעיניי, היא שאנחנו לא יודעים.

אנחנו לא יודעים את סדרי החיים ואת סוד הנשמות. לא יודעים מה באנו לתקן בעולם הזה ובוודאי שלא מה אחרים צריכים לתקן ועם איזה לבוש לנפש הם צריכים להופיע בעולם כדי להגיע לתיקון הזה.

וזו תשובה גדולה מאוד להרבה שאלות בחיים. יש תחומים שמראש בנו לנו מערכת כזאת שלא נדע. שניווכח לדעת שזה מעלינו. שיש פה משהו גדול שהוא מעבר להבנות שלנו. ושגם אם נצליח להבין משהו, הוא יהיה חלקי ומסוים מאוד.

וזה כל כך בריא להסתכל ככה על השאלות שיש לנו, על מה שלא הצלחנו להבין עד הסוף, זה בונה בנו הקשבה פנימית, והכנעה ללו"ז של אלוקים.

2. להכיר בטוב

הילדים האלה יכולים להביא אותנו לשרטט קווי מתאר בנפש ולראות את כל הטוב שיש לנו. תחשבי על זה שיש לך דעת, לב כזה מרגיש, עיניים רואות וגוף שהכל בו מדוייק, הכל במקום בריא ויפה ושלם.

מה עושים עם גוף כזה?

עם נפש עליונה כזאת?

עם הבריאות שה' נתן?

וגם:

האם אנחנו מודים על הטוב הזה?

יודעים מאיפה הוא מגיע?

חושבים על זה על בסיס קבוע?

3. להתחיל לחיות

הילדים האלה יכולים לגרום לנו ללכת אחרי החיצים שהנשמה מסמנת.

לגרום לנו לתת את הדעת, לבחור להיות על עיקר.

להבין שיש דברים שפשוט לא שווה לריב עליהם.

הילדים המיוחדים האלה יכולים להביא אותנו להבנה על כמה החיים הם זמניים, כמה הם חולפים מהר, וכמה כדאי לנו לחיות אותם ולא לתת להם לעבור לידינו.

כמה כדאי לנו לאסוף אלינו קרוב את היקרים לנו. להיות עם המשפחה, לוותר ולסלוח על דברים שקרו בעבר, שאנחנו סוחבים איתנו במשך שנים.

לא להיות בהתניה: נהיה בשמחה רק כש... כשנרד במשקל/ נתלבש כמו אנחנו אוהבים/ נתחתן/ נמצא עבודה טובה/ נתקבל להדרכה/ נצא לחופשה קסומה/

החיים זה עכשיו.

4. לעשות טוב

כמו שציינת בשאלה. הילדים האלה, שבדרך כלל מחזירים המון אהבה למי שמטפל בהם, פשוט גורמים לנו לעשות טוב. להתכופף אליהם, לדבר לאט ובסבלנות, לתת משלנו גם כשקשה, לחייך גם למי שאולי לא תמיד יחזיר חיוך, לתת בלי לצפות לתמורה.

מקוה שקצת עזרתי,

מעריכה המון,

שתצליחי בכל ותמשיכי להוסיף טוב בעולם ושתראי ברכה בעמלך.

ממני, נועה.

כתבות נוספות