שאל את הרב

בגדתי באשתי מה אעשה לתקן

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 04/11/20 10:40 יז בחשון התשפא

שאלה

שלום הרב, בגדתי באישתי ונתפסתי, אציין שלא בגדתי פיזית אך כן שוחחתי עם מישהי אחרת בצורה רומנטית, הצעתי לה שנצא ואף נפגשנו (כלום לא קרה כי כבר היה לה בן זוג)

מבחינתי ומבחינת אישתי זו בגידה לכל דבר, אם המצב היה הפוך אין ספק שהייתי מפרק את החבילה מבלי לחשוב.

עשיתי זאת רק בגלל הרגשת השחיקה בנישואין, אני אוהב את אישתי ורוצה לפייס אך לא ממש יודע אם זה כבר אפשרי כי הקשר נשחק מזמן (אנחנו 12 שנה יחד מגיל נוער) ועכשיו גם העניין הזה.

מרגיש אבוד ואשמח לעצה.

תשובה

שלום לך.

יסוד התשובה זו הכרת החטא עם הקבלה להבא , ניכר מדבריך שברור לך עד כמה הענין חמור ואת הלקח למדת וכפי הנראה לא תרצה לשוב למקום הזה יותר.

אמנם לא התייחסת לצד השני אבל פגעת גם באשתך וגם במשודך של הבחורה עמה שוחחת ומי יודע אם בצד ההוא לא גרמת לנזק או שהשידוך ההוא יתבטל בגללך.

ואיני רוצה לחפש לך עוונות אבל ברור שגם על זה אתה צריך לעשות תשובה גדולה.

בשאלתך אתה מתייחס לשני ענינים :

א. הקשר השחוק בינך לבין אשתך

ב. הפיוס על המקרה ההוא.

ברור הדבר שהדבר החשוב ביותר מבחינתך הוא החזרת האמון של אשתך בך וחיזוק הקשר ביניכם

כי שתים עשרה שנה אתה מכיר אותה והקשר נשחק ואם חלילה תתגרשו ותתחתן שוב אז בעוד שלוש עשרה שנה הקשר ההוא יישחק וחוזר חלילה חס וחלילה.

כל בעל גינה יודע ששתילה וזריעה הם הבסיס לכל גינה אבל תחזוק הגינה הוא יומיומי ללא הפסק.

סביר להניח שיש לכם ברוך השם ילדים והגידול תופס חלק ניכר מההויה שלכם

ואולי גם אתה עסוק מאוד וגם אשתך עסוקה בעבודתכם וממילא כמעט אינכם נפגשים.

פעם אחת הגיע רופא בכיר מאוד לבקשת עצה וברכה מהרבי מלובביץ עליו השלום אמר הרופא לרבי שהוא עסוק מאוד מאוד בהצלת חיים ויש לו הנאה גדולה מעבודתו אבל הוא בקושי רואה את אשתו ואת ילדיו מה עליו לעשות.

ענה לו הרבי בחכמתו כי גם הוא עצמו הרבי נמצא במצב דומה הוא עסוק כל היום בהרבצת תורה וקבלת קהל שעות על גבי שעות ועל כן הוא קבע עם אשתו

שבכל יום עשרים דקות הם שותים תה ביחד ומשוחחים.

הוסיף הרבי ואמר לרופא

והעשרים דקות הללו חשובות לי ואני מהדר בקיומן כמו שאני מהדר בהנחת התפילין.

ומי שלמד את דברי הרבי יודע איזו הערצה היתה לו לתפילין וכמה עשה שכל יהודי יניח תפילין.

לכן עליך לעשות תשובת אמת להודות להשם יתברך שלא נכשלת בעבירה יותר חמורה ולהתוודות על מה שנכשלת וכמובן לבקש סליחה מעומק הלב מאשתך.

ומכאן ואילך שב איתה ותקבעו לכם זמן איכות יומי ושבועי שבו תשוחחו ותשמע אותה ותשתו תה או נס רק לא שחור שחור היה לך הרבה והכי דחוף היום זה נס והרבה נס.

ועליך להבין ולהאמין שאהבת אשתך אינה אהבה שתלויה בזמן ובמראה וכדומה צא ושוחח עם אנשים שנשואים שישים שנה ואוהבים ומכבדים זה את זו כמו התחתנו אתמול.

איני רוצה לערוך כאן לך חשבון נפש אבל קח בחשבון שאם חלילה אתה ואשתך לא מקפידים על טהרת המשפחה והיא חלילה אינה הולכת לטבול יש לדבר הזה חלק לא מבוטל מהשחיקה.

ומעבר לריצוי ובקשת המחילה והפיוס תתודה ותבקש סליחה ומחילה מהקדוש ברוך הוא שהשרה שכינתו בביתכם ואתה לא נהגת כראוי בכבוד השכינה

ועל זאת תתפלל הרבה ואני מקווה שאשתך תראה את תשובתך הכנה ותשובו לאהבתכם הראשונה ויהי ביתכם מלא ברכה והצלחה אמן.

כתבות נוספות