שאל את הרב

אני חילונית רוצה להתקרב לדת

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 13/01/21 11:39 כט בטבת התשפא

שאלה

שלום רב,

אני חילונית שמאמינה ומתפללת ושומרת כשרות, לא אשקר שעניין הלבוש קצת קשה לי מאוד ומתלבשת לא בצניעות , אני מוקפת בחברים חילוניים וגם משפחתי חילונית , אני רוצה להתקרב יותר לאבא שבשמיים ,עניין הלבוש עדיין קשה לי ומרגישה פחות יפה שלבושה צנוע , אני רוצה לקחת על עצמי את עניין השבת ולהתחיל לשמור שבת הבעיה שזה גם קשה לי כי רגילה ללכת בשבת לים ולצאת עם חברים איך אני מצליחה לא להקשיב ליצר הרע ולהתפתות לו ?

האם בזכות השבת אני אראה ישועות ?

תשובה

שלום רב.

המכתב הזה מרגש מאוד בשל העומק האמוני שבו ובשל האמיתיות והכנות שבו.

איני חושב שמישהו צריך לומר לך מהי חשיבותה של השבת ומה חשיבות הצניעות הדברים ברורים ונהירים לך ואת עצמך חפצה לקיימן אלא שעדיין אינך "מצליחה להקשיב ליצר הרע ולהתפתות לו" כלשונך.

כל מה שכתבת זו אמת חוץ משתי מילים "אני חילונית" מחילה מכבודך בזה טעית אם את המאמינה בהשם יתברך אוהבת אותו מתמודדת מול חברה ומשפחה שהם עדיין רחוקים ומאמינה בהשם יתברך לזה את קוראת חילונית? ממש לא.

השבת בוודאי תראה לך הרבה ישועות ועל כך אנו שרים ב"לכה דודי" ואומרים "כי היא מקור הברכה".

והקדוש ברוך הוא אמר על מצוה זו "אות היא ביני ובניכם" וכתוב בגמרא שהקדוש ברוך הוא אמר על מצוה זו למשה רבינו "מתנה טובה יש לי בבית גנזי ואני מבקש ליתנה לבני".

אנחנו ברוך השם גדלנו בבתים שומרי שבת ואין לנו יצר הרע לנסוע בשבת לים למשל , וממילא לא נקבל שכר מיוחד על כך שלא נסענו לים בשבת אבל כאשר את תשמרי שבת שכרך יהיה עצום ורב .

ואמת הדבר שכאשר אדם רוצה להתחיל בשמירת מצוות היצר הרע בא באלף ואחד תירוצים למה לא ולמה לא עכשיו ומי כמוך יודע כמה שערי תירוצים יש לו.

חשוב רק שתדעי שמלבד שיש לך ברכה גדולה בשמירת השבת הנה ילדייך בעזרת השם יקבלו ממך את המתנה הזו כדבר הטבעי והרגיל ביותר.

חושבני שהדרך הטובה עבורך היא להתחיל בכמה מצוות כמו שמירת שבת ולהתחזק בצניעות , לגבי היופי ברוך השם כל אישה שומרת צניעות יכולה לספר לך כמה בגדים צנועים ויפים יש ברוך השם

ואשה יראת השם כמו שאמר שלמה המלך בשיר אשת חיל היא תתהלל.

וקחי לך כלל גדול , עליה בתורה ובמצוות צריכה להיות בקצב שתעמדי בו אם תוכלי בכלל לא להגיע לים בשבת זה הכי טוב , ואם עדיין קשה לך אז תלכי ברגל אבל תמיד תצעדי ותמיד תתקדמי ותראי בזה ברכה .

ועוד דבר

הרי בוודאי בגילך כפי שרשמת את תיכף תחפשי בעל ומאוד חשוב שתהיי איתנה ויציבה ויודעת מהי הדרך ומה המסלול בו את בוחרת כי כאשר אדם לא יציב קשה לו מאוד לחפש את החצי שלו בין אם זה חתן המחפש כלה ובין אם זו כלה המחפשת חתן.

החזרה בתשובה זהו סולם שמוצב ארצה וראשו מגיע השמימה

ממכתבך ניכר שכבר עלית לפחות את חצי הסולם

התאזרי בכוחות לכי לרבנית שתלמד אותך שיעורי אמונה

ובעזרת השם תראי ברכה והצלחה וישועה בכל אשר תעשי אמן.

כתבות נוספות