דעה "כי בארץ נהדרת תמיד יקראו לדמות מוריה והיא תהיה מתנחלת מטורללת"

את התקרית בה הותקפה חברת הכנסת לימון סון הר מלך, חוותה מוריה תעסן מיכאלי כפגיעה אישית: "כי יש דמות בארץ נהדרת או בכל מי שרוצה לעשות סאטירה שתמיד יקראו לה מוריה והיא תהיה מתנחלת מטורללת עם כיסוי ראש וילדים אומללים

חדשות כיפה מוריה תעסן מיכאלי 16/02/23 20:04 כה בשבט התשפג

"כי בארץ נהדרת תמיד יקראו לדמות מוריה והיא תהיה מתנחלת מטורללת"
מוריה תעסן מיכאלי, "תראו בי בת אדם?", צילום: ברוך גרינברג

אני אשה דתייה עם כיסוי ראש. אני בטוחה שכבר אמרתי את זה כמה פעמים, ואני יודעת שקצת קשה לפספס את זה. אבל אני רוצה להגיד את זה שוב. אני אשה דתיה, עם חצאית או שמלה וכיסוי ראש די בולט. אולי הכי בולט. אולי זה הדבר הראשון שרואים כשמסתכלים עלי.

"תמיד יקראו לה מוריה והיא תהיה מתנחלת מטורללת עם כיסוי ראש"

כשראיתי אתמול את התמונות של חה"כ סון הר-מלך נאלמתי. לא יכולתי לדבר. הרגשתי שאני שם מוקפת בשוטרים שמנצלים את גודלם הפיזי כדי להתנשא מעלי ומשתמשים באמונה שלי ובדת שלי כדי לעצור אותי. כי כשהיינו בכפר מיימון מוקפות בגדרות ואלפי חיילים שמעתי מישהו שאומר - את אלה עם החצאיות אני מפנה רק אלי הביתה.

כי יש דמות בארץ נהדרת או בכל מי שרוצה לעשות סאטירה שתמיד יקראו לה מוריה והיא תהיה מתנחלת מטורללת עם כיסוי ראש וילדים אומללים. היא תדבר שטויות ותציג פרופיל בזוי. כי פעמים רבות כשאנשים שמסתכלים עלי הם לא רואים אותי כאשה או כאמא או כבחורה אינטליגנטית שאפשר לדון איתה, אלא רואים את אותה מוריה או הודיה מארץ נהדרת או סתם סטריאוטיפ מתהלך.

אני יודעת שהחוקים להם בחרתי להיות כפופה הופכים אותי הרבה פעמים למושא ללעג, לא רק בתקשורת. אני יודעת שבכל פינוי שהיה מאז ומעולם, היו חיילים ושוטרים שנגעו בבחורות בכוונה, ביזו אותן או איימו עליהן שיגעו בהן. כלומר - בואי אני אנצל את הערכים שלך כדי לפעול נגדך.

"גם לידם אני מרגישה כמו איזו חיית תצוגה בכלוב"

כשאני לא נמצאת בחברת עוד נשים במטפחות, אני הרבה פעמים מרגישה שונה ובולטת. וזה מצחיק, כי במדינה שבה נשים רבות כל כך מכסות את ראשן היינו צריכים שזה כבר יהיה הרבה פחות עניין. אבל עדיין נשמעות הערות על 'הסמרטוט הזה שיש לך על הראש' או סתם הדרה מהשיח כי מה אני כבר יכולה להבין, אני בסך הכל מתנחלת טיפשה.

כמובן שיש גם אנשים ונשים רבים ורבות שמכבדים אותי ואת האמונה שלי. יש גם את אלה שמתפעלים, אבל גם לידם אני מרגישה כמו איזו חיית תצוגה בכלוב. יש סיכוי שסתם תראו בי בת אדם?

השוטרים שמנעו אתמול מחברת הכנסת לפעול במרחב לא ראו בה חברת כנסת. הם אפילו לא ראו בה אשה. הם ראו בה את אותה הודיה או מוריה ואולי זה אפילו הצחיק אותם שהם יכולים רק לעמוד נגדה והיא לא תעשה כלום. זו לא רק אלימות, זו גם שנאה.

הנה אני, הכי מתנחלת שיש.