מעצבת סיפורים "המטפחות שלי רק נראות רגילות": יוצרת המותג דקלה קליין בראיון מיוחד

מעצבת מותג כיסויי הראש הידוע מספרת מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו, למה היא לא מאמינה בטעויות, וגם, מה עוד היא מעצבת במוצרים שלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/05/22 10:35 יא באייר התשפב

"המטפחות שלי רק נראות רגילות": יוצרת המותג דקלה קליין בראיון מיוחד
צילום: איציק גרינשטיין איפור: גילה אדלר

הכירו את דקלה קליין, נשואה ליואב, ואמא לתמר ורוני, מעצבת מוצר ואופנה. העסק שלה מתמחה בכיסויי ראש מעוצבים ללא צורך בקשירה, והוקם בשיא תקופת הקורונה. החלום שלה היה לייצר כיסויי ראש שיקים ומלאי סטייל מבלי שהאישה שעונדת אותם תצטרך לרכוש מיומנות מסוימת. ממש כפי שלובשים שמלה ללא כל התעסקות, וממש כפי שעונדים תכשיט בצורה פשוטה. 

פריט חובה שיש לך בארון?

הארון שלי מחולק לשני חלקים. החלק הראשון בנוי מפריטים שהם בייסיק. בדרך כלל זו איזו שמלה בצבע ניטרלי שאליה אני משלבת פריטים מהחלק השני של הארון. החלק הזה מורכב מפריטים שאני אוספת במשך שנים. הם מרגשים, מעלים אצלי חיוך ובאופן כללי משלימים ומשדרגים כל מראה.

מה הבגד שלעולם לא תלבשי?

לעולם לא אלבש בגד שאני לא מרגישה בו בנוח. כאמא ובעלת עסק אני צריכה להיות בתחושה של נוחות תמידית. אם זה מבחינה פיסית ואם זה מבחינה רוחנית. אני צריכה להיות שלמה עם איך שאני נראית ועם מי שאני. זה משפיע על מה שאני משדרת כלפי חוץ. בגד שאני לא מרגישה בו בנוח פשוט לא נכנס לארון.

צילום: צילום: איציק גרינשטיין איפור: גילה אדלר דוגמנית: נועה רבינוביץ'

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

בטעויות אני לא כל כך מאמינה. אני חושבת שכל דבר שאנחנו עושים זה חלק מתהליך שממנו למדים ומתפתחים. טעות היא סוג של הזדמנות שממנה אני צומחת. במהלך ההתפתחות שלי עשיתי המון דברים שניתן להגדיר כ"טעויות", אבל לקחתי אותם למקומות של למידה. זאת אומרת שאם ראיתי שמשהו לא הצליח, עצרתי לבחון איך אני כמעצבת יכולה לתת מענה. ככה נולד המוצר שלי "מטפחות מעוצבות ללא קשירה". פיתחתי שיטה ייחודית שבדרכה טעיתי הרבה, אבל במקביל למדתי לא מעט מהתגובות של הלקוחות. כל הזמן אני משדרגת ונמצאת בתנועה.

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

מבחינת איך שאני נראית אני שלמה עם עצמי. אף פעם לא ממש התעסקתי בזה יותר מידי, אם כי כמובן שהפנימי מקרין על החיצוני. מבחינת אופי אז כמו כל אחד יש דברים שאני אוהבת בי יותר ויש כאלו שפחות, וזו גם עבודה פנימית יום יומית שאני עושה עם עצמי.

איך נראה יום העבודה שלך?

באופי שלי אני מאוד פרפקציוניסטית. כשהקמתי את העסק ידעתי בדיוק איך כל דבר אני רוצה שיראה ומה אני רוצה שהוא ישדר, ומשום שאני מעצבת רב-תחומית, אז גם עיצבתי בעצמי את הגרפיקה, את המיתוג וכמובן שכם פיתחתי את המוצר בעצמי עד לפרט הכי קטן.

כל זאת מוביל לכך שכל יום בעסק נראה אחרת. כל יום אני בוחרת להתמקד בנישה שונה. לפעמים בפיתוח מוצר חדש, לפעמים בעיצוב גרפי, לפעמים בשיווק וכד', כאשר אין לשכוח שכל זה משתלב עם הבית והילדים.

דקלה קליין

דקלה קליין צילום: איציק גרינשטיין

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

הכי קשה זה לייצר המסגרת. מה זאת אומרת? כשמישהו קם לעבודה הוא יודע שהוא קם לתוך מסגרת מוגדרת. מצד שני, כשמדובר בעסק שלך זה מצריך הרבה משמעת עצמית. צריך לדעת איפה להתמקד ואיך להציב יעדים (ולעמוד בהם).

אתגר נוסף שאני מתמודדת איתו הוא לספר ללקוחה על המוצר, לשווק לה אותו ולהעביר לה את החוויה עוד לפני שהיא קונה את המוצר. המטפחות שלי אומנם נראות רגילות, אבל יש מאחוריהן הרבה מחשבה. אלו לא מטפחות רגילות, מעבר לשילוב הבדים יש בה חווית משתמש ברמה אחרת שצריך לחוש ולא רק לשמוע או לראות.

איך בחרת את שם המותג?

היה ברור לי שיום אחד אני אקים עסק שיהיה עם שמי. אני מעצבת רב תחומית. היום אני מעצבת כיסויי ראש, מחר יכולה להתפתח לעוד כיוונים, ואני רוצה שיזהו את המוצרים שאני מעצבת עם השם שלי.