מעצבת סיפורים "מעצבת מטפחות עד 90 שקלים": יוצרת המותג איילת השחר בראיון מיוחד

היוצרת הצעירה של מותג המטפחות הידוע מספרת מה היא לעולם לא תלבש, איזה אתגר היא הציבה לעצמה, וגם, לא תאמינו מה העיסוק הנוסף שלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/04/22 10:11 יג בניסן התשפב

"מעצבת מטפחות עד 90 שקלים": יוצרת המותג איילת השחר בראיון מיוחד
צילום: צילום- רוני שרביט איפור- שילת רחמין שזירה- חרות חן Design

הכירו את איילת השחר פרץ, בת 23, אשתו של אליסף ואמא לשניים ממעלה מכמש. היא סטודנטית לסיעוד וכבר שנה וחצי שהיא מנהלת עסק למטפחות, אותו הקימה אחרי שראתה צורך אמיתי מהשטח למטפחות מעוצבות ויפות במחיר יותר נוח. היא תפרה לעצמה מטפחות אחרי שהתחתנה וכאשר הקימה את העסק, אמא שלה, שתופרת כבר שנים, לוותה אותה בתהליך. 

פריט חובה שיש לך בארון?

מטפחת שחורה יפה! שמתאימה תמיד להכל. בזמנים שאין לי ראש ומוזה לחשוב על התאמות. זה סוגר לי את הפינה.

הבגד שלעולם לא תלבשי?
משהו צעקני, או בוטה. עם הזמן אני מבינה שבסייילינג צריך ראש פתוח, והבגד יכול להיות בהמון צורות שונות. לדוגמא, ג'קט חגיגי שכביכול מיועד לאירוע, יראה שונה עם טישרט לבנה מתחת או חולצת משי מכופתרת. הכל עניין של לפתוח את הראש ולנסות .

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

לא להבין איפה העיקר, שזה לשווק את העסק שלי. הייתי עובדת הרבה שעות ולא מבינה איך אין מכירות. את יכולה לתת את הלב, ויש לזה ערך עצום. אבל אם הלקוח לא יודע מזה, אם לא סיפרת לו את זה, הוא לא ידע. צריך לתת לו הזדמנות להעריך את המוצר שאת נותנת לו.

צילום: צילום- רוני שרביט איפור- שילת רחמין שזירה- חרות חן Design דוגמנית- מוריה שרה וידר

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

אני אוהבת את זה שאני לומדת. שתמיד אני רוצה עוד לגדול. שאני משקיעה ועובדת קשה בשביל העסק הזה, וכל צעד וכל הצלחה שלו, זה הצלחה שלי.

איך נראה יום עבודה שלך?

זה משתנה מאוד. כשאני נכנסת לסטודיו, קודם כל עושה סדר. מכניסה דברים למקום, מטאטאת, זורקת זבל ומארגנת. אחר כך זמן על המחשב. הזמנות, עדכונים באתר, פרסומים וכו', ובסוף ארגון לפי הזמן בעונה. אריזה של מטפחות, ספירת מלא, גזירות ותפירה.

צילום: צילום- רוני שרביט איפור- שילת רחמין שזירה- חרות חן Design דוגמנית- ימימה ברק דוגמנית- מוריה שרה וידר

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

לעמוד במטרה שהצבתי לעצמי, כלומר, לעצב מטפחות במחיר שלא עולה על 90 שקלים. להנגיש את המצווה במקום הכי פשוט. היכולת להתחדש במטפחת חדשה בלי להתלבט. זה המון חיפושים אחרי הבדים המדויקים, המון יצירתיות סביב ההפקות והמון מחשבה לפני כל השקעה.

איך בחרת את שם המותג?

המותג הוא בעצם כל מה שאני. בכל מטפחת ובכל עיצוב יש אותי.  מעבר למחיר שמשקף את האמונה שלי, ולעיצובים המעניינים ועדינים יחד. זה היה טבעי שנקרא לעסק "איילת השחר".