בעקבות הקורונה: בנק ישראל הוריד את הריבית לרמה של 0.1%

בנק ישראל הודיע על הורדת הריבית במשק ל-0.1%, זאת כחלק מהניסיונות להקל על המצב הכלכלי בצל עליית אחוזי האבטלה בשל משבר הקורונה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 16:20 יב בניסן התשפ

בעקבות הקורונה: בנק ישראל הוריד את הריבית לרמה של 0.1%
הריבית יורדת, צילום: shutterstock

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (שני) להפחית את הריבית במשק מ-0.25% לרמה של 0.1%. זאת, בעקבות משבר הקורונה שקטע את מגמת הצמיחה. כמו כן, הוחלט על מתן הלוואות מוניטריות לבנקים לטווח של שלוש שנים בריבית קבועה של 0.1%.

נזכיר כי עם התפשטות נגיף הקורונה וההבנה שישראל גם לאחריו, תיכנס למשבר כלכלי ואף מיתון אפשרי, פרסם משרד האוצר את תכניתו להתמודדות עם המצב.היקפה של התכנית 80 מיליארד שקל, כאשר 30 מיליארד מהם אינם עלות ישירה לתקציב אלא הלוואות שייתנו הבנקים, בערבות 85% מהמדינה אם לא יוחזרו, ודחיות תשלומים למדינה, שבסופו של דבר יגיעו לקופתה.

בכל מקרה,  לדעת מומחים רבים, הגירעון בתקציב צפוי לגדול מ־50 ל־110 מיליארד שקל, גירעון השווה לכמעט 10 אחוזי תוצר. צפויה גם צמיחה שלילית, מינוס אחוז ואף מטה. חבילת הסיוע, שכוללת גם תקציב בריאות מוגדל ב־10 מיליארד שקל, כוללת שורת צעדים שיסייעו אמנם לעסקים, אך רק לתקופה מוגבלת ובשיעור שלא צפוי לדעתם של המומחים לסייע ביותר מ־50% מהפסדי העסקים הקטנים והבינוניים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן