המדינה תעניק סיוע כלכלי לאזרחים וותיקים בשווי אלפי שקלים

המדינה תעניק חבילת הסתגלות של עד 6,000 ש"ח במהלך חודשים אפריל ומאי למפוטרים בני 67 ומעלה שמרוויחים פחות מ- 5,000 ש"ח בחודש. במקביל - נתניהו יציג תכנית סיוע כלכלית בסכום של כ- 80 מיליארד ש"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/20 12:32 ב בניסן התשפ

המדינה תעניק סיוע כלכלי לאזרחים וותיקים בשווי אלפי שקלים
נתניהו. המדינה תסייע למפוטרי הקורונה, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

המדינה תסייע לאזרחים וותיקים שפוטרו ממקומות עבודתם בחבילה של אלפי שקלים לחודשיים הקרובים. על פי דיווח של חדשות 13 מהבוקר, משרד האוצר מתכנן להעניק מענק של עד 6,000 שקלים לאזרחים וותיקים בני 67 ומעלה (גיל הפרישה) ושמרוויחים פחות מ-  5,000 ש"ח בחודש. המענק ינתן במהלך חודשים אפריל ומאי.

שמה של התכנית החדשה, "מענק הסתגלות לאזרחים וותיקים", הוא חלק מתכנית סיוע כלכלי רחבת היקף שיציג משרד האוצר, וכאמור, היא תוענק לכל אזרח שנפגע ממשבר הקורונה, על פי גילו ומצבו הכלכלי. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש מוקדם יותר עם בכירים במשרד האוצר, והנחה אותם לתכנן תכנית סיוע כלכלית בהיקף של 80 מיליארד שקלים ולהביאה לאישור עד לשעה 13:00, כך על פי פרסום במעריב. משמעות הדבר היא שהתכנית עשויה להתפרסם עוד בטרם כניסת השבת.

על פי הדיווחים, כמחצית משווי התכנית, בין 40-50 מיליארד ש"ח, תוענק לאזרחים על ידי תקציב המדינה, בעוד המחצית השניה של התכנית תוגדר כערבות מדינה ותכלול בתוכה דחיית תשלומי חובה לעסקים, דחיית מיסים ותשלומי ארנונה. כחלק מהתכנית תוקם גם קרן לסיוע לעסקים גדולים בסכום של 5 מיליארד ש"ח, בנוסף לקרן של 8 מיליארד שקלים לעסקים קטנים ובינוניים.