2022 דוח ה-OECD קובע: ישראל המדינה הכי יקרה - אלו המדינות הזולות ביותר

דוח ה-OECD לשנת 2022 קובע: ישראל היא המדינה היקרה ביותר מבין המדינות החברות בארגון. על פי הנתונים, ישראל יקרה ב-38% מהממוצע ב- OECD | צרפת ספרד ואיטליה זולות משמעותית, טורקיה פולין והונגריה בתחתית הרשימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 14:21 י באלול התשפג

דוח ה-OECD קובע: ישראל המדינה הכי יקרה - אלו המדינות הזולות ביותר
המחירים ממשיכים לעלות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנתוני דו"ח יוקר המחייה של ארגון ה-OECD שהתפרסמו הבוקר (א') עולה כי ישראל היא המדינה היקרה ביותר מבין המדינות החברות בארגון. על פי הנתונים לשנת 2022, ישראל יקרה יותר משוויץ שנמצאת במקום השני, איסלנד, במקום השלישי, וארצות הברית, במקום הרביעי. ביחס לממוצע במדינות החברות הארגון, ישראל יקרה יותר ב-38%.

דוח יוקר המחייה של ה-OECD

דוח יוקר המחייה של ה-OECD | צילום: אתר ה-OECD, צילום מסך

המדינות הזולות ביותר לפי המדד הם טורקיה שנמוכה ב-64% מהממוצע, קולומביה עם 61% פחות מהממוצע, ופולין והונגריה שנמוכות בארבעים אחוזים מן הממוצע. ישראל יקרה בהרבה גם ביחס למדינות פופלריות שנחשבות ליקרות. כך למשל, המחירים בספרד ואיטליה נמוכים בכעשרים אחוזים מן הממוצע, ובצרפת בכמעט עשרה אחוז.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נשיא התאחדות התעשיינים: להפחית מיידית את המע"מ על המזון

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר הגיב לדו"ח והסביר את הדירוג הגבוה: "התייקרות מחירי הדיור, שיעור מע"מ גבוה על המזון, העדר תמיכה ישירה בחקלאות ורגולציה כבדה מושכים את המחירים כלפי מעלה. זאת לצד הטיה של הנתונים הנובעים משערי המטבע בשנת 2022".

תומר קרא להפחתת המע"מ על המזון ועידוד תעשייתה מזון הישראלית: "ממצאי מחלקת המחקר הכלכלי מעידים שהתעשייה הישראלית מרסנת את האינפלציה ומחירי המזון ברוב העולם התייקרו בשנה החולפת באופן משמעותי, בעוד העליות בישראל מתונות יחסית. יש לתמוך ולעודד את תעשיית המזון הישראלית לצד הפחתה מיידית של המע"מ על המזון לרמה המקובלת באירופה".