תל אביב כבר לא בראש הרשימה המפוקפקת של המגזין הבריטי

המגזין הכלכלי הבריטי "אקונומיסט" מציג כבכל סוף שנה את מדד יוקר המחיה שלו לערים רבות בעולם. נכון לסוף 2022 מי שניצבות במקום הראשון הן ניו יורק וסינגפור. את העשירייה הראשונה סוגרת קופנהגן | היכן תל אביב בדירוג?

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 11:24 ז בכסלו התשפג

תל אביב כבר לא בראש הרשימה המפוקפקת של המגזין הבריטי
תל אביב, צילום: shutterstock

מידי שנה בראשון לחודש דצמבר, מפרסם המגזין הכלכלי הבריטי הנחשב "אקונומיסט" את מדד יוקר המחיה ל-172 ערים בעולם. השנה משהו השתנה: בשנת 2020 העיר תל אביב הגיעה למקום החמישי בדירוג ובסוף 2021 היא כבר כבשה את המקום הראשון בטבלה. השנה ירדה העיר העברית הראשונה למקום השלישי.

הונג קונג ולוס אנג'לס סוגרות את החמישייה הראשונה

לפי הדירוג, שפורסם הלילה (בין רביעי לחמישי), שתי הערים היקרות בעולם שעקפו את תל אביב הן ניו יורק שהושפעה מהתחזקות הדולר, ויחד איתה ניצבת סינגפור. הונג קונג ולוס אנג'לס סוגרות את החמישייה הראשונה. מנגד, בירת סוריה - דמשק, ובירת לוב - טריפולי, הן הערים שהכי זול לחיות בהן אולם ההכנסה בהן נמוכה ביותר.

בבדיקה שערך המגזין נצמא כי יוקר המחיה בערים שנבדקו עלה ב-8.1% לעומת שנת 2021. מה שהשפיע על יוקר המחיה היא הפלישה הרוסית לאוקראינה והבעיות אליהן גרמה בשרשרת האספקה העולמית. בסקר המגזין נערכה השוואת מחירים ל-200 מוצרים זהים בערים. נציין כי מחירי האנרגיה זינקו ב-29% בממוצע במערב אירופה וב-11% ברחבי העולם מאז השנה שעברה, גם כן בעקבות המלחמה באירופה.

החדשות המעט יותר חיוביות: מדד יוקר המחיה של המגזין מביא עמו את תחזית המדד לשנת 2023, ולפיה האינפלציה העולמית של המחירים לצרכן תרד מממוצע של 9.4% ל-6.5%.

עשר הערים היקרות בעולם - 2022:

1. ניו יורק וסינגפור (תיקו)
3. תל אביב, ישראל
4. הונג קונג ולוס אנג'לס (תיקו)
6. ציריך, שוויץ
7. ז'נבה, שוויץ
8. סן פרנסיסקו, קליפורניה
9. פריז, צרפת
10. קופנהגן, דנמרק