אחרי 5 שבועות בים: אסדת הגז "כריש" הגיעה למקומה

האסדה שאמורה להתחבר למאגר כריש ולמאגרים נוספים באזור ולספק למשק המקומי כמחצית מהביקוש לגז הטבעי במשק המקומי - סיימה את המסע מסינגפור. תחילת ההפקה המסחרית צפויה כבר בחודש ספטמבר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/06/22 17:17 ז בסיון התשפב

אחרי 5 שבועות בים: אסדת הגז "כריש" הגיעה למקומה
אסדת הגז "כריש" נגררת בתעלת סואץ, צילום: אנרג'יאן

אסדת הגז הטבעי "כריש" הגיעה אתמול למיקומה המיועד במים הכלכליים של ישראל, כ-80 ק"מ מערבית לחופי המדינה, לאחר שעשתה את דרכה במשך חמישה שבועות מהמספנות בסינגפור, שם נבנתה במהלך השנים האחרונות, דרך מפרץ סואץ אל הים התיכון.

האסדה אמורה להתחבר למאגר כריש ולמאגרים נוספים באזור ולספק למשק המקומי כמחצית מהביקוש לגז הטבעי במשק המקומי. אסדה זו מצטרפת לאסדות "תמר" ו"לוויתן" הפעילות כיום ומספקות גז טבעי למשק. הפעלתה תחזק באופן משמעותי את יתירות האספקה והביטחון האנרגטי של ישראל, וכמובן תסייע לתחרות, שהובילה לירידת מחירים במשק. תחילת ההפקה המסחרית של האסדה צפויה בחודש ספטמבר.

הגז הטבעי יזרום מהבארות שנמצאות בעומק מים של 1,700 מטרים ובעומק תת קרקעי של שלושה עד ארבעה ק"מ דרך צנרת תת מימית לעבר האסדה. שם, יעבור הגז הטבעי טיפול, יוזרם למשק המקומי באמצעות צנרת המגיעה לאזור חוף דור, ויתחבר למערכת ההולכה.

שלושה מאגרי גז טבעי שיבטיחו עצמאות אנרגטית

במשרד האנרגיה אמרו כי חיבור אסדת "כריש" ממצב את ישראל כמעצמת גז טבעי, ויאפשר להגדיל את ייצוא הגז הטבעי למצרים ולירדן, ומשם למדינות נוספות באירופה, הזקוקות למקור גז טבעי נוסף בעקבות משבר האנרגיה העולמי. ייצוא הגז הטבעי משמש כמנוף מדיני ותורם לישראל מבחינה גיאו-פוליטית, זאת תוך שמירה על כמות הגז הטבעי הדרושה לצריכת המשק המקומי. למהלך זה גם משמעות כלכלית עצומה למשק האנרגיה המקומי ולכלכלה הישראלית. 

יש לציין שחיבורה של אסדת הגז הטבעי "כריש", הוא עוד פרי של מתווה הגז הטבעי אשר תקופת הביניים שלו הסתיימה בהצלחה בשנה שעברה. בהמשך למתווה, יהיו לישראל שלושה מאגרי גז טבעי נפרדים המחוברים למשק המקומי באמצעות שלוש מערכות הפקה נפרדות ובלתי תלויות, מה שמבטיח למשק הישראלי עצמאות אנרגטית.

שרת האנרגיה, קארין אלהרר אמרה: "אני מברכת על הגעת האסדה לישראל ומקווה שחיבורה והבדיקות הנדרשות יעברו בהצלחה ובמהרה. חיבורה של האסדה השלישית יאפשר לעוד ועוד גורמים במשק לעבור משריפה של פחם ומזוט לשימוש בגז טבעי. אנחנו נמשיך לפעול לטובת גיוון משק האנרגיה ולשמור על יציבותו ואמינותו בשגרה ובחירום לטובת כלל אזרחי ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן