בשל מסירת פרטי משתמשים: רשת חברתית נתבעת ב-125 מיליון שקלים

משרד עורכי בישראל הגיש בקשה לתביעה ייצוגית בסך של 125 מיליון שקלים נגד חברת טוויטר שחשפה את פרטי המשתמשים בה | התביעה בישראל הגיעה בעקבות הסדר כספי אליו הגיעו משרד המשפטים האמריקאי וחברת טוויטר - במסגרתו נקנסה ב-150 מיליון דולרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/22 10:51 ז בסיון התשפב

בשל מסירת פרטי משתמשים: רשת חברתית נתבעת ב-125 מיליון שקלים
טוויטר, צילום: pixabay

ביום חמישי שעבר משרד עורכי הדין דוד אור חן הגיש בקשה לתביעה ייצוגית בסך של 125 מיליון שקלים נגד חברת טוויטר. הסיבה: מסירת פרטי משתמשים ברשת החברתית לחברות מסחריות. כך פורסם היום (ב') ב"ישראל היום".

התביעה בישראל הגיעה בעקבות הסדר כספי אליו הגיעו משרד המשפטים האמריקאי וחברת טוויטר, שבמסגרתו היא נקנסה בסכום של 150 מיליון דולר עקב העברת מידע של משתמשים באופן דומה לגורמים מסחריים שונים, כדי שאלו יעשו שימוש נוסף בפרטים ובמידע שנאסף ברשת החברתית על בעלי החשבונות.

במגעים שהתנהלו בין החברה למשרד המשפטים האמריקאי הודתה החברה כי היא אכן "מסרה מידע לחברות מסחריות. הודאה זו מהווה הודאת בעל דין". ההודאה של החברה בארצות הברית מהווה את הבסיס לתביעה הייצוגית כאן בארץ.

בהקשר לכך, התובעים מציינים בכתב התביעה בארצות הברית כי הקנס הגיע גם בעקבות העובדה שטוויטר "קיבלה את מספרי הטלפון ואת כתובות האימייל של לקוחותיה לצורכי הבטחת החשבון ולא הודיעה ללקוחות כי תשתמש במידע זה, ועשתה שימוש במידע לצורך פרסום לצדדים שלישיים".

על פי הפרסום, משרד עורכי הדין תובע את החברה בסך של 125 מיליון שקלים בשם משתמשי הרשת החברתית בישראל בשנים 2013-2019. זאת, כי לרשת החברתית אסור למסור את פרטיהם של המשתמשים בה לצדדים שלישיים מסחריים. מעבר לכך, החברה מתחייבת בפני כל מי שפותח חשבון ברשת החברתית כי "מידע זה לא יהיה גלוי לציבור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן