נטפליקס הודיעה לראשונה מזה שנים על איבוד מנויים וכך הגיבה המנייה שלה

ענקית הסטרימינג הודיעה על כך שאיבדה כ-200 אלף מנויים וכי המגמה צפויה להימשך. התוצאה: מניית נטפליקס איבדה 25% מערכה | מהשיא של המנייה בסוף אוקטובר האחרון, המנייה נחתכה ביותר מחצי - מ-690 דולר למניה ליותר מ-348 דולר למניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 07:51 יט בניסן התשפב

נטפליקס הודיעה לראשונה מזה שנים על איבוד מנויים וכך הגיבה המנייה שלה
צילום: shutterstock

בשעות שאחרי המסחר צונחת מניית ענקית הסטרימינג "נטפליקס" בלמעלה מ-25%, בשל העובדה שהחברה מדווחת על ירידה במספר המנויים. התחזיות העריכו שנטפליקס תוסיף 2.5 מיליון מנויים בלבד ברבעון הראשון שהסתיים בסוך חודש מרץ - הפתיחה האיטית ביותר של החברה לשנה החדשה בעשור האחרון. אם תימשך ירידת המניה אל תוך המסחר, נטפליקס תהיה צפויה לאבד כ-35 מיליארד דולר מערכה.

לשם השוואה, ברבעון הקודם, עליו דווחה נטפליקס, הקיטון במספר המנויים עוד היה יחסית מינימלי - 200 אלף. בשנת 2021 נוספו לנטפליקס 18.2 מיליון מנויים, כחצי בהשוואה לשנה הקודמת שהייתה השיא שלה.

מה בהמשך? נטפליקס מעריכה שהקיטון יימשך גם ברבעון הנוכחי שנפתח באפריל בשל שיתוף הסיסמאות, יחד עם התחרות הקיימת בשוק הסטרימינג. בימים אלה לנטפליקס יש כ-222 מיליון מנויים ולפי נתוני החברה, לפחות 100 אלף משקי בית חולקים סיסמה לא משלמים על המנוי, לכן נטפליקס רואה קיטון נוסף של עד 2 מיליון מנויים נוספים, זאת כאמור בניגוד לתחזיות.

בנוסף לכך, תיתכן ירידה נוספת בנטפליקס בשל החלטתה לצאת מרוסיה עם הפלישה לאוקראינה. על פי פרסומים בתקשורת, לחברת הבידור יש בין מיליון לשני מיליון מנויים ברוסיה.

ההכנסות של נטפליקס ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-7.87 מיליארד דולר, כאשר הצפי היה ל-7.95 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 3.53 דולר לעומת צפי של 2.91 דולר למניה - ירידה של כ-5% ביחס לאשתקד.  מהשיא של המנייה בסוף אוקטובר האחרון, המנייה נחתכה ביותר מחצי - מ-690 דולר למניה ליותר מ-348 דולר למניה ובכך היא חוזרת שנתיים אחורה, למחירה בינואר 2020, תקופת טרום הקורונה. 


(הדיווח ב-Yahoo)