נטפליקס חושפת נתונים דרמטיים: כך חסכנו לאנשים שעות צפייה מיותרות

האפשרות לדלג על הפתיח של הפרק נראית היום ברורה מאליה, אבל לפני 6 שנים היא הייתה בסך הכל ניצוץ קודח של עובדים בנטפליקס. קמרון ג'ונסון, במאי ומפתח תכנים ברשת הסטרימינג, חושף את הליך החשיבה והפיתוח של הכפתור ששינה את חיינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/22 18:55 יח באדר ב'

נטפליקס חושפת נתונים דרמטיים: כך חסכנו לאנשים שעות צפייה מיותרות
נטפליקס, צילום: shutterstock

כל משתמש נטפליקס מכיר את הריבוע הקטן בצד שמאל שמופיע בתחילת כל פרק. SKIP INTRO, שמאפשר לנו לדלג בקלילות מעל תקציר הפרק הקודם והקרדיטים, שינה לחלוטין את חווית הצפייה שלנו בסדרות האהובות. עכשיו נטפליקס חושפת את הנתונים, תהליך החשיבה והפיתוח שחילק את חוויית הצפייה בנטפליקס ללפני ואחרי.

קמרון ג'ונסון, במאי ומפתח תכנים בנטפליקס, אומר כי החשיבה על האופציה לדלג על פתיח הסדרה, שהיום נראית ברורה מאליה, החלה לפני 6 שנים. נטפליקס בדקה כיצד ניתן לשפר את חווית הצפייה,  כיצד ניתן לאפשר לצופים לצפות שוב בסצנות שהם פספסו, ברגעים שוברי לב שריגשו אותם, בקטע אחד ששמט להם את הלסת בתדהמה. כך נולדה האופציה לחזור 10 שניות אחורה בפרק, כדי שתוכלו לחזור למצוא בדיוק את השנייה שאתם רוצים לראות, מבלי להסתבך מדי.

15% מהמשתמשים בכל זמן נתון מעבירים קדימה בחמש הדקות הראשונות של כל פרק

זה נראה היום ברור מאליו, אבל נטפליקס, חושף ג'ונסון, ביצעה מחקר מעמיק לפני שעדכנה ושידרגה את חווית הצפייה בה. המחקר מצא כי 15% מהמשתמשים בכל רגע נתון בנטפליקס מעבירים קדימה בחמש הדקות הראשונות של כל פרק.

נתוני המחקר, יחד עם הניסיון המתסכל של המשתמשים למצוא בדיוק את הנקודה אליה הם רוצים להגיע בפרק, הובילו את נטפליקס לשדרג את הקפיצה 10 שניות קדימה, ללחוץ באלגנטיות על SKIP INTRO ובכך לפתור את הבעיה.

סך כל הדילוגים על פתיח הסדרה חסכו למנויי נטפליקס 195 שנות חיים במצטבר

נטפליקס ביקשה לפתח אפשרות פשוטה וגמישה לצופים בה כדי שחווית הצפייה בה תהיה מותאמת. במקום לשחק עם העכבר, לנסות למצוא את הנקודה בה מתחיל הפרק ואיכשהו תמיד להצליח לפספס אותה, פרוצדורה שבסופו של דבר גזלה מהצופים יותר זמן, בנטפליקס, לאחר סיעור מוחות, הוסיפו את האופציה, בתחילה לכ-250 סרטים וסדרות ובהמשך לכל רשת הסטרימינג. לפי ג'ונסון, האופציה לדלג על הפתיח קיבלה תגובות אוהדות מרבים מהמנויים.

האופציה לדלג על פתיח הפרק היא לא רק אלגנטית, נוחה וחוסכת עצבים ותסכול מיותרים, אלא גם חוסכת זמן משמעותי. מסתבר שסך כל הדילוגים על פתיח הסדרה חסכו למנויי נטפליקס 195 שנות חיים במצטבר. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן