בעקבות הפגיעה ביבול המקומי: פטור ממכס ל-500 טון מלפפונים ועגבניות

משרד החקלאות החליט לפתוח מכסות יבוא פטורות ממכס לייבוא של 500 טון מלפפונים ועגבניות, זאת בעקבות השפעת הקור ותנאי מזג האוויר על הגידולים החקלאיים המקומיים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/02/22 15:50 א באדר א'

בעקבות הפגיעה ביבול המקומי: פטור ממכס ל-500 טון מלפפונים ועגבניות
עגבניות מהשדה, האטה בגידול, צילום: shutterstock

משרד החקלאות הודיע היום (ד') כי הוא פותח מכסות יבוא פטורות ממכס עבור עגבניות ומלפפונים, 500 טונות עבור כל אחד מהם. הייבוא בפטור ממכס יהיה פתוח לכלל יעדי היבוא בעולם, לפי שיקול דעתו של היבואן.  

המהלך נבע מהאקלים הקר שפקד את ישראל בשבועות האחרונים, ובכך שהייצור המקומי של מלפפונים ועגבניות נפגע. אמנם לא נרשם מחסור משמעותי בהם, אבל כן נרשמה האטה בקצב ההבשלה. הגידולים צפויים להתאושש בתקופה הקרובה.

במשרד מציינים כי בחודש ינואר יובאו לישראל מלפפונים בהיקף של כ-2,600 טונות, שהם כ-30% מסך הצריכה המקומית החודשית  שעומד על 9,000 טונות צריכה מקומית בחודש ובמכס של 94 אגורות, ועגבניות בהיקף של 2,800 טונות, שהם כ-20% מסך הצריכה המקומית שעומד על 14,000 טונות צריכה מקומית בחודש, ובמכס של שקל אחד ו-19 אגורות.

שר החקלאות, עודד פורר אמר: "בימים אלה אני מקדם את הרפורמה בחקלאות שהיא הפתרון היחיד לבעיית יוקר המחייה בהיבטי פירות וירקות. בזכות הרפורמה נפתח את השוק לייבוא של פירות וירקות, ונאפשר לצרכן לרכוש אותם במחירים שווים לכל נפש".