משפטן סרוג יעמוד בראש ועדה שתבחן את הדיור ציבורי

שר השיכון זאב אלקין מינה את פרופ' אביעד הכהן לעמוד בראשות הוועדה שתבחן את הדיור הציבורי על כל היבטיו | כתבי המינוי לכל החברים נשלחו אתמול והוועדה תתכנס לדיון ראשון כבר בשבוע הבא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/01/22 11:10 ט בשבט התשפב

משפטן סרוג יעמוד בראש ועדה שתבחן את הדיור ציבורי
פרופסור אביעד הכהן, צילום: מאת personal - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30722913

לאחר שנים רבות בהן לא שונו הכללים לקבלת זכאות לדיור ציבורי, הודיע היום (ג') משרד הבינוי והשיכון בהובלת השר זאב אלקין, על הקמת ועדה ציבורית שתבחן את אמות המידה הקיימות, בדגש על צרכי האוכלוסיות השונות, במטרה לשפר ולייעל את הסיוע הממשלתי בתחום זה.

אמש קיבלו יו"ר הוועדה וחבריה את כתבי המינוי מידי שר הבינוי והשיכון, הוועדה תתכנס לדיון ראשון בשבוע הבא, בסיום עבודתה, יוגשו מסקנותיה והמלצותיה לשר הבינוי והשיכון. לדיוני הוועדה יוזמנו גורמים בעלי עניין בהתאם לנושאי הדיון להצגת עמדתם.

הנושאים בהם ידונו חברי הוועדה בין היתר הם כללי הזכאות לדיור ציבורי לרבות בתי גיל זהב, כללי הזכאות של דייר ממשיך, זכאות זמנית בדיור הציבורי ומסלול זכאות נוסף – שכירות לטווח ארוך. 

הקמת הוועדה הציבורית לבחינת הקריטריונים היא המשך ישיר להישג התקציבי האחרון בנושא מערך הדיור הציבורי, במסגרתו ירכשו ויבנו 4,700 דירות חדשות למלאי, ויופנו תקציבים גבוהים עבור שיפוצים, בנוסף לתוספת תקציבית של 306 מיליון שקלים עבור סיוע בשכר דירה.

דיקן, עובדת סוציאלית ויו"ר תנועת הצופים לשעבר

בראש הוועדה יעמוד פרופ' עו"ד אביעד הכהן נשיא המרכז האקדמי שערי משפט, ודיקן בית הספר למשפטים. סגנו יהיה אלי נכט, סגן ראש עיריית אשדוד. 

כנציגי ציבור ישבו בוועדה בני דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס ומנכ"ל משרד השיכון לשעבר שאף הוביל את תוכנית "מחיר למשתכן; אסף דעבול, יו"ר תנועת הצופים בעשור האחרון; אלכס פרידמן, מייסד ארגון "נכה, לא חצי בן אדם". 

מלכי רייף, מטפלת ומגשרת באוכלוסיות שונות בעיריית אשדוד תהיה נציגת ציבורים מיעוטים, נציגת משרד הרווחה היא עו"ס נורית וייסברג נקאש, מנהלת השרות לרווחת המשפחה והילד, נציגת אגף תקציבים משרד האוצר היא יעל לינדברג, רכזת שיכון ודתות באגף תקציבים במשרד האוצר.  

נציגי משרד הבינוי והשיכון יהי יעקב שנרב, משנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנהל המינהל לסיוע בדיור, וענבר שור, ראש מטה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין אמר כי "עם כניסתי לתפקיד שר הבינוי והשיכון, אחד הדברים הראשונים שעמדו נגד עיניי היה עדכון הכללים לקבלת דיור ציבורי. הכללים  לא עודכנו זמן רב, אך העולם השתנה והתקדם, הגיע הזמן להתאים את הכללים לשנת 2022. עדכונם הינו צעד הכרחי ומהותי למען אוכלוסיית הזכאים והממתינים לקבלת הזכאות. אני סמוך ובטוח כי לפני חברי הוועדה עבודה רבה וחשובה מאין כמוה, וממתין  לקבל את מסקנותיהם".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן הוסיף: "זהו יום היסטורי, לאחר שנים רבות בהן דיברו הרבה אך לא עשו דבר, אנחנו עושים, הוועדה שהוקמה תביא לשינוי. העובדה שהכללים לא שונו זמן רב הביאה למצב בו ועדות החריגים קרסו מהעומס שהוטל עליהן. זהו מצב לא הגיוני. אני סומך על כל אחד מחברי הוועדה שיעשה את עבודתו נאמנה ומצפה לקריאת מסקנות הוועדה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן