275 מיליארד דולר: נחשף ההסכם הסודי של אפל וסין

יותר מרבע ביליון דולר: זה שווי ההסכם שחתמה חברת APPLE עם הממשל בסין, במטרה למנוע הטלת רגולוציה על החברה. מה תקבל המדינה הענקית בתמורה: השקעות כספיות גדולות מצד אפל ושיתופי פעולה עם עסקים מקומיים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/12/21 14:44 ד בטבת התשפב

275 מיליארד דולר: נחשף ההסכם הסודי של אפל וסין
אפל, נמנעה מרגולציה והרוויחה מיליארדים, צילום: shutterstock

לא מעט חברות אמריקאיות מנסות להיכנס לשוק הסיני ואף לשרוד בו לאורך זמן. ברור מאליו כי הצלחה בסין היא לא דבר מובן מאליו, לכן ההישגים אליהם הגיעה חברת APPLE היא יוצאת דופן. תחקיר חדש שהתפרסם באתר The Information מגלה כי מנכ"ל אפל, טים קוק, חתם על הסכם סודי עם הממשל הסיני ב-2016 שמנע הטלת רגולציה על החברה. 

במסגרת ההסכם שנחתם לתקופה של חמש שנים ופג השנה, קיבלה אפל יותר מ-275 מיליארד דולר, ומצידה התחייבה לממשל לשתף פעולה ולהיעזר עם עסקים מקומיים במטרה למנוע את הביקורת על כך שאינה עושה מספיק למען כלכלת המדינה.

העסקה כללה התחייבויות מצד אפל לסייע ליצרנים סיניים לבנות את "טכנולוגיות הייצור המתקדמות ביותר" ולהכשיר עובדים. בנוסף, הצהירה אפל כי תיעזר בספקים סיניים עבור פיתוח חלקים נוספים למכשיריה, תשתף פעולה עם חברות תוכנה מקומיות ותקיים מחקרים עם אוניברסיטאות סיניות בנושאי טכנולוגיה. 

בתחילת 2015, הלשכה הממשלתית למדידות ומיפוי של סין הנחתה את Apple Maps לגרום לאיי דיאויו, או איי סנקאקו בפי היפנים, להיראות גדולים גם כשהם נצפים מרחוק. על פי אתר התחקירים, הסינים איימו כי אם החברה לא תיעתר לדרישתם, הם לא יאשרו את שיווק Apple Watch במדינה. לטענת The Information, החברה נאלצה להסכים.

כמה אפל מצליחה בסין? אז לפי דיווחים ממקורות שונים, היא רשמה שיא הכנסות של 68 מיליארד דולר ב-12 החודשים, נכון לספטמבר 2021, וחמישית מהמכירות של ענקית הטכנולוגיה מגיעות מסין. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן