בלאק פריידי 2021 | 3.2 מיליון שקל בדקה: הישראלים שברו שיאי רכישות

סכום ההוצאות בכרטיסי אשראי בישראל ביום המבצעים הגיע השנה לשיא ועמד על 1.125 מיליארד שקלים - עליה של 19.5% לעומת 2020. הרכישות באונליין עלו ב-16.3% לעומת השנה שעברה ועמדו על 505.1 מיליון שקל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/11/21 13:55 כד בכסלו התשפב

בלאק פריידי 2021 | 3.2 מיליון שקל בדקה: הישראלים שברו שיאי רכישות
קניון איילון, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מנתוני חברת שב״א (שרותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי האשראי בישראל, עולה כי יום הקניות Black Friday הורגש היטב בשישי האחרון בקניונים, מרכזי הקניות ואתרי האינטרנט, כאשר היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי עלה ב-19.5% לעומת יום הקניות ב-2020.

מהנתונים של שב"א עולה כי הישראלים ביצעו במהלך יום שישי עסקאות אשראי בסכום כולל של 1.125מיליארד שקל, כשמדובר בעליה של 18.4% בהיקף הרכישות ביום זה לעומת Black Friday 2019 אז עמד סכום ההוצאה הכולל בכרטיסי אשראי עמד על 949.99 מיליון שקלים. בשנת 2018 עמד סכום הרכישות הכולל על 826.37 מיליון שקל. חשוב לציין כי מדובר על הפעילות בכרטיסי אשראי רק ברכישות של ישראלים בישראל ובאתרי סחר ישראלים.

בשעות העומס בשישי, בין 8:00 ל-14:00, נרשמו הוצאות בסכום כולל של למעלה מ-745 מיליון שקלים. מדובר על עלייה של 22.1% לעומת השנה שעברה, ב-27 בנובמבר 2020, כאשר באותן שעות נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום של 610 מיליון שקלים.

בשישי שעבר, ה-19 בנובמבר 2021, שבוע לפני הבלאק פריידי, נרשמו בשעות אלו הוצאות בסכום כולל של 655 מיליון שקלים. הדקה העמוסה בשישי הייתה 12:13 במהלכה נרשמו למעלה מ-12,800 עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 3.2 מיליון שקלים.

בגדים ואלקטרוניקה עם ההכנסות הכי גבוהות

עיקר העלייה השנה בהוצאות בכרטיסי אשראי נרשמה בעסקאות בבתי העסק עצמם. מדובר על עלייה של למעלה מ-113 מיליון שקלים בסכום ההוצאות בעסקאות אשראי עם הצגת כרטיס שזינקו בשיעור של 22.3% לעומת השנה שעברה בו ההוצאות בעסקאות פיזיות הסתכמו ב-506.96 מיליון שקלים. גם הרכישות בעסקאות אונליין עלו השנה בשיעור של 16.3% והסתכמו ב-505.1 מיליון שקלים לעומת 434.24 מיליון בשנה שעברה.

בחלק מהענפים נרשמה בשישי פעילות גבוה לעומת השנה שעברה: ההוצאות בכרטיסי אשראי בחנויות ובאתרי הביגוד וההנעלה עלו ב-17.9% והגיעו לסכום של 143.29 מיליון ₪, בענף החשמל והאלקטרוניקה נרשם גידול של 13.8% בהוצאות בכרטיסי אשראי שעמדו על 98.95 מיליון ₪, בחנויות ובאתרים של הצעצועים והספרים הזינוק ברכישות הגיע ל-24.7% וההוצאות הגיעו לסכום של 19.84 מיליון שקל. הענף שבו נרשם הגידול המשמעותי ביותר הוא התיירות, המלונאות והתעופה שההוצאות בו צמחו ביותר מ-340% ועמדו על סכום של 35.28 מיליון שקל. חשוב לציין כי בשנה שעברה, ביום המבצעים, היו עדיין חברות התעופה בפעילות מצומצמת ובתי המלון בישראל סגורים לקהל כחלק מההגבלות על המשק בשל התפשטות נגיף הקורונה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן