הירידה הגדולה ביותר מאז פרוץ הקורונה: הגירעון עומד על 8 אחוזים

לקראת אישור תקציב המדינה, משרד האוצר מפרסם את נתוני קופת המדינה שמראות ירידה גדולה של 1.2 אחוזים בגירעון מהחודש שעבר. שיפור משמעותי במצב ההכנסות וההוצאות. כל הנתונים בפנים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/09/21 17:27 ז בתשרי התשפב

הירידה הגדולה ביותר מאז פרוץ הקורונה: הגירעון עומד על 8 אחוזים
ליברמן., צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משרד האוצר פרסם היום (ב') את האומדן הראשוני לביצוע תקציב ההוצאות, גירעון הממשלה ומימונו לחודש אוגוסט הנוכחי. מהנתונים עולה כי הגירעון לחודש אוגוסט עמד על כ-1.1 מיליארד שקל. הגירעון המצטבר כאחוז מהתמ"ג ב-12 החודשים האחרונים, ממשיך לרדת ועומד על כ-8 אחוזים, ומשקף ירידה משמעותית של כ-1.2% ביחס לחודש קודם - הירידה החודשית הגבוהה ביותר מאז פרוץ משבר הקורונה.

היקף ההוצאות מתחילת השנה עמד על כ- 310.3 מיליארדי שקלים, המשקף גידול של 5.5% לעומת  התקופה המקבילה אשתקד, ונובע בעיקרו מתוכנית הסיוע הכלכלי. עם זאת שיעור ההוצאה כאחוז  מהתמ"ג ירד ב- 0.8% ביחס לחודש קודם, הירידה החודשית, הגבוהה ביותר מאז פרוץ משבר הקורונה.

הגרעון, ההוצאות וההכנסות כאחוז מהתוצר,

הגרעון, ההוצאות וההכנסות כאחוז מהתוצר, צילום: משרד האוצר

הכנסות המדינה מתחילת השנה עמדו על כ- 264.9 מיליארדי המשקפים גידול נומינאלי של כ-28.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ואף גידול של כ- 15.6% ביחס לשנת 2019. 

הגירעון בחודש אוגוסט הסתכם בכ-1.1 מיליארדי שקלים, לעומת כ-17.3 מיליארד גירעון שנמדד באוגוסט אשתקד. מתחילת השנה נמדד גירעון מצטבר של כ- 45.5 מיליארדי שקלים לעומת כ-88.6 בתקופה המקבילה אשתקד. מגמת הגירעון המצטבר בחודשים יולי-אוגוסט נותרה יציבה ומתונה אף ביחס ל-2019. 


להורדת הקובץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן