כל מה שאתם צריכים לדעת על מיגונית פיקוד העורף

מלחמת חרבות ברזל הביאה איתה ירי רקטות בלתי פוסק לכל חלקי הארץ, פיקוד העורף יוצא כעת בפתרון יצירתי- כיצד ניתן למגן מקומות ללא מרחב מוגן? הכירו את המיגוניות הניידות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/11/23 12:01 כב בחשון התשפד

כל מה שאתם צריכים לדעת על מיגונית פיקוד העורף
צילום: shutterstock

לכולם יש זכות לחיות בביטחון ומבלי שתישקף סכנה לחיים, אך המציאות כיום במדינת ישראל מחייבת נקיטת אמצעי הגנה שונים כדי להבטיח זאת. אחד הסיכונים המשמעותיים איתו האזרחים במדינה מתמודדים הוא ירי רקטי, מצפון, מדרום ואפילו מאזור תימן. הסיכון שבירי רקטות הוא לא דבר של מה בכך ואנשים מכל חלקי הארץ דורשים לעצמם הגנה טובה יותר, בוודאי נוכח הבנייה הישנה שאינה מאפשרת כיום הגנה מספקת. אז מה אתם צריכים לדעת על מיגונית פיקוד העורף וההנחיות בנושא?

פתרון מיגון נייד

בעבר הכרנו רק את המקלטים ועם השנים הם הפכו פחות ופחות רלוונטיים עם הבניה החדשה לגובה, שכן רוב הדיירים בקומות העליונות לא יוכלו להגיע בזמן למקלט. כך התפתח לו עם השנים הממ"ד, אך מה יעשו כל אותם בתים ישנים שאין בהם ממ"ד? ומה נעשה במרחב הציבורי באזורים שונים בארץ בהקשר?

לשם כך פותח פתרון יעיל, עם מיגונית המאושרת על ידי פיקוד העורף ניתן לספק את המיגון במקומות בהם הוא לא אפשרי, במיוחד במרחב הציבורי בו אנחנו רוצים לספק הגנה מפני הדף ורסיסים.

יתרונות המיגונית הניידת

יש להתקנת מיגונית פיקוד העורף יתרונות רבים וננסה למנות כאן את העיקריים בהם:

מדובר באמצעי פשוט מאוד להגנה, המיגונית מגיעה בגדלים שונים ולכן יכולה להתאים לסוגים שונים של משפחות, ממשפחה של שלוש נפשות ועד למשפחות גדולות יותר. היא מיוצרת במפעל עם שכבת בטון מאוד עבה המסייעת להתמודד עם התקפות טילים ולמעשה מספקת הגנה מפני הדף ורסיסים, אחד האיומים הקשים כיום בהתקפות טילים.

המיגונית מיוצרת במפעל ומגיעה מוכנה לשטח, היא מובלת ומותקנת באמצעות מנוף במיקום המתאים בחצר הבית, במקום ציבורי או בכל מקום ייעודי המתאים לכך. כל עוד אנשים נכנסים לתוך המיגונית בזמן, הם מוגנים מפני נזק ישיר או היקפי של פגיעת טיל. עוד יתרון משמעותי של המיגונית הוא שניתן להתאימה לשהות ארוכה במקרה הצורך, כמובן שיש להתאים אותה לצרכים באופן מדויק לשם כך.

למי יש צורך במיגונית?

הצורך בהתקנת מיגונית ניידת יכול להיות במוקדים שונים – זה יכול להיות מרחב ציבורי שאין בו מרחב מוגן והרשות המקומית מעוניינת לספק לתושבים בו אפשרויות התגוננות טובות יותר, זה יכול להיות בית פרטי וישן וזה יכול להיות מרחב כמו מרפאה או אפילו שטח חקלאי פתוח בו יש רצון לספק הגנה.

בעבר יכולנו להסתמך רק על מקלטים, אך הפיתוח הייחודי של המיגוניות מאפשר לנו הגנה בכל מקום וכיום הוראת השעה נוכח מלחמת חברות ברזל קובעת כי ניתן להציב את המיגוניות ללא צורך בהיתר בניה מהרשות המקומית, מה שהופך את הצבתה להליך פשוט וקל מבחינה בירוקרטית.

יש כמה סוגים של מיגוניות והמחיר שלהן בהתאם לסוג – יש מיגונית עם קיר הדף 5.30 מ"ר ב-70 אלף שקלים, יש עם 2.76 מ"ר עבים ב-50 אלף שקלים, יש עם חלון ודלת של מקלט במחיר של 100 אלף שקלים וכן הלאה.

מעוניינים להציב מיגונית פיקוד העורף בחצר ביתכם? פנו אלינו עכשיו.

תנאים להצבת המיגונית

אז כמו שכבר אמרנו, אין צורך כיום בהיתר בניה לשם הצבת המיגונית, כל עוד לא תהיה הוראת שעה אחרת, כל אחד ואחת יכולים לבחור להציב לעצמם בחצר את המיגונית. כשמה כן היא, המיגונית הניידת ניתנת להעברה בקלות ממקום למקום, אך ישנם תנאים מסוימים המחייבים לפני הצבתה.

פתחי האוורור צריכים להיות נגישים לאנשים שנמצאים בתוך המיגונית, יש להכין שטח ישר ויציב כדי להניח עליו את המיגונית, יש לוודא מראש את המידות שלה ולבחון האם היא מתאימה לתנאי השטח וכמובן שיש לוודא כי המפרט שלה עומד בתקני פיקוד העורף. בסופו של דבר, בבחירת מיגונית פיקוד העורף אתם מעלים את רמת הבטיחות בבית או בעסק ואת כל זה ניתן לעשות כיום בקלות ובמהירות.