איך להיגמל מקנאביס?

שימוש בקנאביס נחשב פופולרי בקרב רבים. רבים עשויים לעשות בו שימוש ולא להבחין שהפכו מכורים. על גמילה מקנאביס- בכתבה הבאה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 31/01/22 18:33 כט בשבט התשפב

איך להיגמל מקנאביס?
צילום: CANVA

מהי תסמונת גמילה מקנאביס?

 תסמונת גמילה מקנאביס נחשבת לתופעה מוכרת בקרב מכורים וצפויה לעבור תוך מספר ימים ועשויה להימשך במקרים מסוימים עד שבוע. לאחר מספר ימים או לאחר שבוע, ניתן לבנות את החיים מחדש ללא צורך בקנאביס בכל שעות היממה.

מכורים לקנאביס מדווחים על תופעות שונות המתרחשות תוך כדי הליך הגמילה וכעת נפרט לגבי התופעות:

עצבנות רבה: מכורים רבים מדווחים על עצבנות רבה וגם על חרדות המלוות אותם לאורך כל הליך הגמילה.

התפרצות: ישנן לא מעט עדויות על מכורים לקנאביס שיש להם נטייה להתפרצות על אנשים קרובים. מכאן, התוצאות של הגמילה משפיעות גם על הסביבה ולא רק על המכורים.

ברגע בו נמצאים במקום מתאים בו ניתן לקבל תמיכה, הרי הגמילה תהיה נינוחה יותר וכך יהיה ניתן לחזור לחיים בקלות רבה יותר לאחר התמודדות עם תופעות לא פשוטות.

חשוב לנצל את חלון ההזדמנויות

בכל הנוגע להתמכרות, חשוב ביותר לנצל את הליך ההזדמנויות- מדובר על חלון הזדמנויות הנפתח ונסגר במהרה ולכן כדאי להפנות את כל המשאבים לגמילה. כאשר אותו חלון הזדמנויות נסגר, המכורים לקנאביס לא ירגישו שהם מוכנים לטפל בבעיה וידחו את הטיפול. כאשר אותו חלון נפתח, הרי חשוב ביותר לטפל בהתמכרות כמה שיותר מהר. מכאן, יש חשיבות עליונה להגיע למכון גמילה מקנאביס שיהיה ברמה גבוהה ובו יהיו צוות מטפלים איכותיים שיוכלו לתת למכורים את כל הדגשים החשובים ביותר במסגרת הליך הגמילה.

נציין כי אין מדובר על הליך פשוט ולכן חשוב ביותר לבצע בירורים מקיפים במטרה לבחון את המקום האיכותי ביותר. אמנם, מדובר על הליך ארוך ולא פשוט עבור מי שמתמודד עם התסמינים השונים של גמילה, אבל באמצעות ליווי משמעותי ומדויק- אין ספק כי מדובר על צעד חכם ביותר- עוד על גמילה מקנאביס באתר שבטיא.

קבלת טיפול בהתאמה אישית

כאשר פונים למרכז גמילה איכותי ובו צוות מטפלים מהמעלה הראשונה, כך למעשה ניתן להבטיח את איכות הטיפול- ניתן להבטיח כי יהיה זה טיפול ברמה הגבוהה ביותר בשל יחס אישי וכן התאמה אישית לצרכים של המטופלים. חשוב ביותר לפנות למקום מוכר ובו מכירים היטב את השיטה הייחודית של הצוות ולוודא שיש להם שנות ניסיון רבות בכל הקשור להליך גמילה- ככל ששנות הניסיון יהיו רבות יותר, כך סיכויי ההצלחה יהיו רבים יותר.

בשל העובדה כי מדובר על תהליך ארוך, יש לבחור מקום המעניק יחס אישי תוך התאמה אישית לצרכים של המטופלים על מנת להבטיח כי התהליך יבוצע בצורה נכונה והם יצאו מהמקום ללא צורך לעשות שימוש בקנאביס ותהיה לכם היכולת לבנות לעצמם חיים חדשים. במידה ויש רצון לשנות את ההתמכרות וליהנות מחיים חדשים באמצעות השארת הקנאביס מאחור, חשוב ביותר לפנות לעזרה ולקבל את כל התמיכה החשובה ביותר, מה שיסייע לעבור את תקופת הגמילה בקלות יתרה.

הנה מספר פרמטרים חשובים בבחירת מקום מהמעלה הראשונה:

יצירת אווירה מתאימה: במקום איכותי תהיה דגש על יצירת אווירה מתאימה, אווירה בה המטופלים ירגישו בנוח לשתף בתחושות שעוברות עליהם מדי יום.

בניית תוכנית עבודה: עוד במקום איכותי יהיה דגש על בניית תוכנית עבודה עם המטופלים תוך התאמה מדויקת.

נינוחות: חשוב ביותר שתהליך יתבצע בצורה נינוחה על מנת לאפשר למטופלים להרגיש בנוח. אחרי הכל, מדובר על הליך ארוך וחשוב שהם ירגישו בנוח לאורך כל התקופה.