המסיבה הכי טובה בעיר היא סעודת השבת בראש יהודי

את החנוכייה בכיכר דיזינגוף ידליק מחר בערב גבי דניאל, שהגיע לתל אביב מבית חרדי ולאחר עשר שנים חזר בתשובה כחלק מקהילת ראש יהודי בלב תל אביב. לתפארת עם ישראל

חדשות כיפה מערכת כיפה 09/12/20 18:49 כג בכסלו התשפא

המסיבה הכי טובה בעיר היא סעודת השבת בראש יהודי
דניאל, צילום: מהאלבום הפרטי

גבי דניאל גדל בבית חרדי, בגיל 20 עזב לתל אביב וחי את חיי הלילה והמסיבות. לפני שלוש ושנים וחצי החל להרגיש צורך בחיבור מחדש ליהדות, למשהו אחר, ואז הגיע לראש יהודי. "בראש יהודי מקבלים כל אחד כמו שהוא, זה מפגן אהבה לעם ישראל. אתה מגיע לארוחת שבת עם כל המגוון של עם ישראל ואתה רואה את המסירות נפש של המארחים, הרבה ילדים, בדירות קטנטנות והדבר הכי חשוב שהסלון יהיה גדול בשביל לארח את עם ישראל" הדבר שלדניאל הכי חשוב הוא השורה התחתונה – בסוף בראש יהודי לא מסתירים את הרצון לתהליך של התקרבות ליהדות ואפילו חזרה בתשובה. אבל התהליך איטי וכל אחד עושה מה שמתאים לו.

דניאל בחתונתו

דניאל בחתונתוצילום: אורי סויסה

עם הזמן הבין גבי שהחבר'ה מהמסיבות כבר לא מתקשרים יותר, הבילוי האמיתי בערב שבת עבר לארוחות שבת ולשיח אמיתי עד השעות הקטנות של הלילה. "הבנתי שאיך שלא אסתכל על זה – חזרתי בתשובה והיה לי ממש טוב עם זה", גבי גם התחתן בשנה שעברה "בזכות" ראש יהודי עם עדי. "באיזה שהוא שלב בתהליך החזרה בתשובה, אתה מבין שהדרך שבחרת, משנה לך את כל החיים. והצוות בראש יהודי מלווים אותך יד ביד בכל שלב הדייטים, עוזרים לך ברגעים הקשים, ולוקחים אותך יד ביד ממש עד לחופה".

"זה מאוד שונה מהדת שהכרתי כשהייתי חרדי, היה לי מאוד קשה עם שיטת החינוך בציבור החרדי, וחשבתי שזהו. אני ויהדות זה פשוט משהו שלא יתחבר לעולם. והיום אני אוהב את התורה, שמח להיות מוגדר כ"דוס" ולקיים מצוות מתוך שמחה" מספר גבי. אבל מסתבר כי גבי לא לבד, הוא מספר על חברים רבים מהעולם החרדי שהגיעו לתל אביב, חזרו בשאלה והיום חזרו להיות חלק מקהילת ראש יהודי. סוג של חזרה לשורשים רק עם עץ שנראה אחרת ונותן צל גדול בלב תל אביב.

גבי מבקש מעם ישראל לסייע לארגון ראש יהודי ולתרום בקמפיין "מאמינים בתל אביב – פותחים את הלב" לחיזוק ראש יהודי בלב תל אביב, מוזמנים גם להיכנס לקליפ בו גבי הוא אחד הזמרים המובילים.
"חשוב לי שכולנו נחזק את ראש יהודי – יש לנו עוד הרבה אהבה שצריך להביא ללב תל אביב ולעם ישראל" מסכם גבי.

לתרומה לחצו כאן