קפיצה של 776% במכירת דירות בשדרות

שדרות שומרת על הבכורה – נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השנה מצביעים על קפיצה אדירה של 776% במספר הדירות שנמכרו בעיר בין החודשים ספטמבר 2019 לינואר 2020 – מקום 1 בארץ באחוז הקפיצה במכירות

חדשות כיפה בשיתוף עיריית שדרות 16/09/20 14:45 כז באלול התשפ

קפיצה של 776% במכירת דירות בשדרות
שכונת נאות שקמה, צילום: גולן סבג

חלומה של כל משפחה בישראל הוא לקנות בית משלה, אלא שלמרות הבניה הבלתי פוסקת ברחבי הארץ, עדיין רכישת דירה במרכז היא לא דבר שהוא בר הישג. לשם כך נדרשים פתרונות אחרים, אך מבלי לרדת מרמת החיים שכל משפחה רוצה שתהיה לה. העיר שדרות, היא פתרון מצוין לכל מי שרוצה בית משלו במחיר נמוך ושמירה על איכות חיים גבוהה. בשדרות קיימת פריחה ושגשוג נדל"ני אך לא רק. בעיר מתקיים פיתוח מתמשך, חינוך טוב, עשייה למען התושבים מצד ההנהגה, והכל במחירים נוחים.

הצעירים שבוחרים לעזוב את המרכז לטובת חיים טובים יותר בדרום

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו בחודש יוני האחרון, העיר שדרות הציגה בין החודשים ספטמבר 2019 לינואר 2020 קפיצה אדירה של 776.7% במספר הדירות שנמכרו בה, בהשוואה לחודשים אוגוסט-אוקטובר 2019. גם ביחס לכלל  הדירות שנמכרו במחוז הדרום, 39.3% מתוכן נמכרו בעיר שדרות, הנתון הגבוה ביותר באזור. אם בתקופה הקודמת נמכרו 30 דירות בלבד, הרי שבין ספטמבר 2019 לינואר 2020 נמכרו בעיר 263 דירות. את קצב המכירות אפשר להסביר בין היתר בהתהוותה של השכונה החדשה בצפון העיר, "שדרות בפארק", השכונה השביעית בשדרות.

שכונת "שדרות בפארק" ממוקמת בסמוך לכניסה החדשה המתוכננת לעיר ומשתרעת על שטח של 650 דונם. בשכונה מתוכנות להיבנות כ- 1,300 יחידות דיור, כש-10% מתוכם הם בתים צמודי קרקע והיתר ייבנו בבנייה רוויה. השכונה מוגדרת כשכונה ירוקה ואכן יש בה רצף של שטחים ירוקים לצד שבילי אופניים ותשתיות לתחבורה ציבורית. 

מלבד בתים ובניינים, השכונה תכלול גם אזור תעסוקה ומסחר בשטח של 140 דונם. אזור זה זכה לשם GREEN SDEROT. באזור יקומו גם חברות היי טק כך שמי שיגור בשכונה ויעבוד בה, לא יזדקק אפילו לכלי רכב. גם אנשים מבחוץ יוכלו להגיע ברכבת ומהתחנה באופניים במסלול מיוחד הממוקם בימים אלה ישירות לשכונה ולמתחם. 

בימים אלה, מלבד שכונת "שדרות בפארק", נמשכת גם הבנייה בשכונות "נאות שקמה", "המוזיקה", "הכלניות" ו"האחוזה". את הציבור הדתי שכונת "הכלניות" עשויה לעורר עניין רב. שכונת "הכלניות" בשדרות קרובה פסיעה ממרכז העיר ומחוברות לשכונות הצפוניות החדשות. בלב השכונה תוכלו למצוא פארק מרכזי עם ברכת שיקוף ומזרקה. בנוסף יוקם בה "פארק הראשונים" המספר את סיפורם של מייסדי העיר. 

בשכונה יוקמו 6 גני ילדים, מעון יום ובית הספר החדשני – המקיף הכללי אמי"ת שדרות שיהיה התיכון החדשני בישראל ויהיה הראשון במדינה שייבנה בשיטת ה"גוגיה". המשמעות היא שהקירות של כל הכיתות ושל חדר המורים בתיכון החדש יהיו מזכוכית -  שקופים  לגמרי. זהו התיכון הראשון בארץ שייבנה במתכונת של בתי ספר מודרניים מהעולם. התיכון השקוף יהיה בנוי בצורה גמישה, עם מרחבים שבהם תלמד ביחד כל שכבה - 150 תלמידים במרחב אחד. בנוסף, יוקם בשכונה היכל תרבות מרהיב ובו אולם עם 900 מושבים לטובה הקהל הרחב שיגיע ויוכל לצפות בהופעות, הצגות, מחזות זמר, קונצרטים ועוד.

הדמיה של המקיף הכללי אמי"ת

הדמיה של המקיף הכללי אמי"תצילום: גיורא שפיר

שכונה נוספת שכדאי להכיר היא שכונת "הבוסתנים", מדובר בשכונה אקולוגית בצפון-מערב העיר שדרות. בשכונה צפויות להיבנות כ-1,620 יחידות דיור. השכונה ממוקמת על הגבעות הצפוניות של העיר ותכניתה משולבת בפארק שקמה בצפון העיר ובמרקם של רכסי כורכר, ערוצי ניקוז בוואדיות, מקבצי עצים ועוד. הבינוי המתוכנן חובק את הערוצים הקיימים בשטח שיוותרו פתוחים כשרשרת פארקים ויפותחו כגני בוסתן. לאורכם ייפרס מערך שבילים ומסלולי אופניים אשר יתחברו לשטח הפתוח מצפון. חלק מהבניינים שייבנו בשכונה יהיו בני 6 קומות וחלקם 8 קומות. בשכונה יהיו גם בתים בשיטת "בנה ביתך" וכן בניה צמודת קרקע. במרכז השכונה, לאורך הוואדי, יהיו פארק, מוקד מסחרי וקאנטרי קלאב. 

 הדמיה של שכונת הבוסתנים

הדמיה של שכונת הבוסתניםצילום: אנטון ברונשטיין

הבנייה ההולכת וגדלה בעיר היא לא פחות ממרשימה במיוחד כשנזכרים שהיא נעשית על אף המתיחות הביטחונית שמלווה את אזור הדרום כולו.  בעוד שהמתיחות עלולה לשתק את מרבית ישובי הדרום, אך לא בשדרות, שם ממשיכה עלייה מתמדת בנתוני המכירות בעיר. הגידול בבנייה הביא כמובן לגידול באוכלוסיית התושבים ולשדרות נוספו בשנית האחרונות עוד 6,000 תושבים חדשים, מדובר בגידול של 21% מכלל האוכלוסייה בעיר. 

"שדרות כבר מזמן מיתגה את עצמה כיעד נדל"ני אטרקטיבי ומבוקש". ראש העיר אלון דוידי

"שדרות כבר מזמן מיתגה את עצמה כיעד נדל"ני אטרקטיבי ומבוקש". ראש העיר אלון דוידיצילום: ראובן קופיצ'ינסקי

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "שדרות כבר מזמן מיתגה את עצמה כיעד נדל"ני אטרקטיבי ומבוקש וזאת בזכות האופי הייחודי של העיר- עיר קהילתית וחמה עם איכות חיים גבוהה ביותר וסל שירותים רחב לתושבים שלנו. נמשיך להשקיע בכל תחומי החיים ולקחת העיר שלנו קדימה".