נתניהו על החלת הריבונות: המתנגדים לתכנית המאה, עכשיו רוצים לקיים אותה

ראש הממשלה חושף בראיון את הדרכים להובלת ההסכם מול איחוד האמירויות: "רק הנשיא טראמפ, השייח בן זאייד ואני ידענו על המגעים". על הדרך גם התייחס למצבה השברירי של הוקואליציה: "אם לא הייתה הקורונה, הממשלה הייתה מתפרקת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 17:54 כו באב התשפ

נתניהו על החלת הריבונות: המתנגדים לתכנית המאה, עכשיו רוצים לקיים אותה
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לגלי צה"ל והשיב לכל המתקפות נגדו סביב הסכם השלום עם איחוד האמירויות. השאלה העיקרית הייתה סביב החלת הריבונות, שקיים חשש כי ירדה מהפרק בשביל קיום ההסכם. נתניהו השיב כי החלת הריבונות לא יורדת מהפרק: "הריבונות לא ירדה מסדר היום, אני הרי זה שהבאתי אותה לתכנית טראמפ ולהסכמה אמריקנית. נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית. לא שהייתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם האמירויות כרגע. הם ביקשו השהייה להחלת הריבונות והם לא הוציאו אותה מהתכנית שלהם".

נתניהו על ההסכם מול האמירויות: "במזרח התיכון החזק שורד ועם החזק עושים שלום

נתניהו אף תקף את מבקריו מימין שטענו כי ויתר על תכנית המאה, בתגובה אמר: "קודם הם אמרו לנו שאסור להכיר בתכנית ועכשיו הם אומרים למה לא עשית, זה לא רציני. מלכתחילה אמרתי שנעשה רק בהסכמה אמריקנית. זה מהפך היסטורי. כפי לא האמינו שאביא הסכם שלום והבאתי, אני אביא גם את הריבונות. אמרתי שנביא הסכם עם מדינה ערבית זה קרה".

גם גוש השמאל ספג תקיפות מצדו של נתניהו, שיצא נגד הגישה שלהם להשיג שלום בעד נתינת שטחים. "השמאל דחף רעיון לפיו ישראל צריכה להחליש את עצמה לקווי 67׳ כדי להביא את מדינות ערב. אני חשבתי שאם אנחנו נחזק את ישראל ונהפוך אותה עוצמתית, העוצמה תביא את מדינות ערב. גם העמידה שלי נגד הסכם הגרעין המסוכן עם איראן הביאה אותן. זה שינוי של כל התפיסה - במקום שלום מתוך חולשה, שלום שמחייב עקירות ונסיגות, אני אמרתי שלום מתוך עוצמה".

נתניהו גם התייחס למשברים בתוך הקואליציה וגם שם הגיב במילים חריפות כנגד התנהלות כחול לבן: "אני מאוד רוצה להגיע לפתרון. זו לא ממשלה אידיאלית, לעיתים אני מוצא ממשלה בתוך ממשלה שפועלת נגד הממשלה". מנגד הגן עליהם בעניין החלת הריבונות: "כחול לבן לא הורידו את הריבונות, והריבונות לא ירדה. היא נמצאת בתוך תכנית השלום של הנשיא טראמפ".

בתגובה לדברי נתניהו אמר  ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן: "ראש הממשלה נכשל כישלון מביך על ההבטחה המרכזית שלו בבחירות החלת הריבונות. הוא מוסיף חטא על פשע ומאמץ את שיטת השמאל ותוקף אותנו המתיישבים. ראש הממשלה התחייב לריבונות מלאה, הוא השתמש בראשי ההתיישבות וזרק אותנו. הוא הונה אותנו. אני קורא לנתניהו במקום לעסוק בספינים, האשמות שווא ודמגוגיה - תתעשת! החל ריבונות מלאה עם או בלי ארצות הברית. על זה נבחרת, או שתאבד את אמון הבוחרים ואת השלטון".