בגלל השרב: עיריות ברחבי הארץ אוסרות כליל על הדלקת מדורות

בעיריית אריאל הודיעו לתושבים כי אין להדליק מדורות בשום מקום בעיר, מלבד שטח אחד שאושר במיוחד. במבשרת ציון לא יודלקו מדורות כלל. ביום חמישי צפויה הטמפרטורה ברחבי הארץ לעבור את ה-40 מעלות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/05/19 18:05 טז באייר התשעט

בגלל השרב: עיריות ברחבי הארץ אוסרות כליל על הדלקת מדורות
החליט לוותר. מדורת ל"ג בעומר, צילום: Zack Wajsgras/Flash90

מוותרים על המדורות. בעקבות גל החום הכבד, שהגיע לאזורנו היום (ג') וצפוי להתגבר באופן קיצוני ולהגיע לשיאו ביום שישי, ל"ג בעומר, עיריות ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לא מסתפקות באזהרות החמורות של מכבי האש ביחס להדלקת המדורות, ואוסרות כליל על הדלקת מדורות בשטחן, מחשש לשרפות. כזכור, גם הרבנים הראשיים פרסמו הוראה בנושא.

במועצה המקומית מבשרת ציון לא יודלקו מדורות כלל בל"ג בעומר. ראש המועצה יורם שמעון כתב לתושבים כי "עקב מזג האוויר השרבי-קיצוני בימים הקרובים, קיימה המועצה התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, בהם, משרד החינוך, משטרת ישראל, כבאות והצלה, שלאחריה הוחלט על איסור הדלקת מדורות בכל רחבי היישוב (בכל השבוע), גם במקומות שפורסם שהמועצה הכשירה לצורך כך בימים האחרונים, וזאת משיקולי בטיחות ומתוך רצון לשמור על שלומם של התושבים ובמיוחד הילדים".

שמעון הוסיף עוד, כי "על אף שהדבר עלול לפגוע במצב הרוח של ילדינו, אני סבור כי הדבר הכרחי על מנת לשמור על חיי אדם והבריאות של כולנו".

שרפה במבשרת ציון, קיץ 2012

שרפה במבשרת ציון, קיץ 2012צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

מי שבכל זאת ידליק מדורה במבשרת, צפוי לקנס כספי: "בהתאם להנחיית היועצת המשפטית של המועצה, ובכפוף לחוק העזר העירוני, הבערת מדורות במקום שאינו מאושר, אסורה על פי החוק. הבערת מדורה כאמור, תגרור קנס כספי בסכום של 475 ₪". כתב ראש המועצה.

גם בעיריית אריאל החליטו להחמיר. העירייה אוסרת הדלקת מדורות בכל רחבי העיר, למעט המדורה המרכזית, ושטח אחד ספציפי שיוקצה לכך. בעירייה כתבו לתושבים כי "לאור השרב הכבד הצפוי בערב הדלקת מדורות ל"ג בעומר (יום ד') ובהמשך להוראות הרשות הארצית לכבאות והצלה: אנו מודיעים על איסור גורף להדליק מדורות ברחבי העיר, למעט 2 מדורות. המדורה המרכזית ברחוב הנחשונים (בצמוד לאגודה למען החייל), ומוקד מדורות בני נוער בחניון רח' העצמאות (פינת רח' גנים)".

 גם בעיריית אריאל יפקחו על הנושא וכתבו: "בשל החשש הכבד לחיי אדם, הנושא יפוקח על ידי גורמי האכיפה בעיר". כעת נותר רק לראות האם רשויות מקומיות נוספות יצטרפו לאריאל ומבשרת ציון, ויאסרו כליל הדלקת מדורות בשטחן.