לתפארת מדינת ישראל: רשימת משיאי המשואות המלאה לשנת 2020

הערב יעלו ויבואו משיאי המשואות. ציפי שביט, עידן רייכל ומייסד ארגון "ידידים סיוע בדרכים". אלו חלק מהאנשים שזכו לכבוד וישיאו משואה בטקס שיערך השנה ללא קהל. הרשימה המלאה בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 16:46 כב בניסן התשפ

לתפארת מדינת ישראל: רשימת משיאי המשואות המלאה לשנת 2020
ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נגיף הקורונה אמנם הביא להחלטה כי טקס יום העצמאות לשנת 2020 ייערך ללא קהל, אבל רשימה חדשה של אנשים ישיאו משואה לכבוד השנה ה-72 לעצמאותה של מדינת ישראל לאחר שנבחרו על ידי שרת התרבות, מירי רגב. ריכזנו עבורכם את הרשימה המלאה.

ציפי שביט

נולדה בשנת 1947. שחקנית קומיקאית, סטנדיפסטית הינם חלק מעיסוקיה. משך שנים רבות היתה שביט לאחת הדמויות הבולטות בטלוויזיה הישראלית ולאחת מכוכבות הילדים הבולטות בארץ. במהלך השנים כיכבה שביט במספר סרטים ישראליים כמו גם בסדרות רבות. 

ריינה אביטבול ויסמין מזאוי

את המשואה ידליקו השתיים יחדיו כאות הקורה למתנדבות ולמתנדבים מהדור הצעיר והוותיק שסייע לצוות ההצלה והרפואה במשבר הקורונה. ריינה, בת ה-92, מתנדבת למעלה משמונה עשרה שנים במחלקות השונות  בבית החולים 'שערי צדק' שבירושלים.

עדי אלטשולר

ילידת נובמבר 1986. אשת חינוך, חברה ועשיה, יזמית חברתית, מייסדת תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים. עדי אף ייסדה את פרויקט "זיכרון בסלון" שזכה לתהודה רבה, זאת לאור הנגשתם של סיפורים רבים של ניצולי שואה במאות סלונים ברחבי הארץ. בשנים האחרונות  עדי ייסדה ומנהלת את עמותת אינקלו, המובילה את המהלך להקמתם של בתי ספר מכילים בשיתוף משרד החינוך.

אחמד בלאונה ויעל וילוז'ני

בלאונה, אח בכיר מצטיין בבית החולים פוריה שבטבריה, ממקימי מערך ניתוחי הלב בבית החולים ומראשוני המתנדבים לטפל בחולי נגיף הקורונה, בהם הוא מטפל גם בימים אלה. את המשואה ישיא בלאונה יחד עם וילוז'ני בשם המקצועיות והאנושיות, שעל פיהן פועלים צוותי האחים והאחיות בבתי  החולים ברחבי הארץ.

אורי כהן

מנכ"ל וממייסדי "מסע ישראלי", תכנית חינוכית חדשנית לגיבוש וחיזוק הזהות האישית, היהודית והישראלית,  המיועדת לבני נוער וחיילים. "מסע ישראלי" מורכב  ממפגשים מרגשים  ומרתקים, המעצימים את תחושת השייכות של בני הדור הצעיר לקסם ולייחודיות של החברה הישראלית.

הישאם איברהים

הומלץ להשיא משואה על ידי ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי. איברהים, מפקד בית הספר לשריון, בן העדה הדרוזית, מהווה בסיפורו האישי ובפועלו הפיקודי לאורך השנים, סמל לחיבור בין קבוצות ומגזרים שונים המשרתים בצה״ל. קצין מצטיין, פועל לעודד גיוס והשתלבות כל בני המגזרים, פועל לחיזוק פרויקט 'בית גיל', במסגרתו מתנדבים חיילי החטיבה בראשותו לסייע לילדים עם צרכים מיוחדים,מתנדב שנים ארוכות במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות. 

לורי פלטניק

רבנית, אשת חינוך, מייסדת ארגון "מומנטום". פועלת ללא ליאות לחיזוקה של הזהות היהודית והקשר לישראל באמצעות רתימת אמהות צעירות בקהילה. תוכנית הדגל של הארגון היא מסע בן שמונה ימים בישראל ואחריו תוכנית המשך בקהילות. בתוכנית השתתפו למעלה מעשרים אלף אמהות מהתפוצות, שסיירו בישראל, הכירו אמהות ישראליות מכל חלקי החברה בארץ ויצרו איתן קשר בלתי אמצעי.

אלי בן שם

יו"ר ארגון "יד לבנים" . העוסק בהנצחת זכרם של חללי מערכות ישראל ובטיפול במשפחות השכולות. ערכי הערבות ההדדית ואמנות החיבור בין אדם לאדם מלווים את עשייתו התקדימית והנמרצת של אלי בארגון "יד לבנים", אב שכול בעצמו. את בנו, קובי ז"ל, איבד אלי באסון המסוקים הנוראי. יחד עם גורמים מקצועיים ובעלי תפקידים רשמיים דאג אלי, שיבוטל מבחן ההכנסה להורים שכולים בקבלת הגמלה החודשית, הכניס טיפול פסיכולוגי לאחים שכולים ללא מגבלת גיל וקידם הכרה ומימון בטיפולי פוריות לאמהות שכולות מעל גיל 40. 

גליה רהב

פרופסור, מומחית בעלת שם עולמי למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. ניהלה את תהליכי ההקמה של מערך הקורונה הייעודי בביה"ח תל השומר. מובילה את המחקר הקליני בתחום ושותפה לניסוי הראשון בעולם למציאת תרופה חדשה לטיפול במחלה. רהב, ילידת ירושלים, הינה בת לשורד שואה, רופא הפרטיזנים.

ישראל אלמסי

מנכ"ל ארגון "ידידים סיוע בדרכים", המפעיל כעשרים אלף מתנדבים, מכל חלקי החברה הישראלית, המסייעים לאלפי אנשים לטפל בבעיות שונות, בהם הם נתקלים במהלך נסיעתם בדרכים ובכללם חילוץ פעוטות שנשכחים בכלי-רכב. כחלק מפעילותו, הארגון לקח על עצמו בימים של התמודדות בהתפשטות נגיף הקורונה לסייע לקשישים ולמבודדים.

עידן רייכל

זמר ויוצר ישראלי מהמפורסמים שביותר. לקח חלק בלהיט הישראלי "שבט אחים ואחיות" אחד מהשירים המושמעים ביותר ביוטיוב שפרץ לתודעה ביום העצמאות האחרון. רייכל נולד בספטמבר 1977 ומוכר בעיקר בזכות "הפרוייקט של עידן רייכל" שהפיק חמישה אלבומי שירים.