נתניהו בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון: "אנו מנסים למנוע מלחמות - אך מכינים את צה"ל ליום פקודה"

בטקס הממלכתי ביד לבנים, הפותח את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אמר ראש הממשלה: "בזכות ההרתעה העקבית והנחושה של ישראל, השנה החולפת הייתה השנה הביטחונית הטובה ביותר בתולדות המדינה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 13/04/21 18:07 א באייר התשפא

נתניהו בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון: "אנו מנסים למנוע מלחמות - אך מכינים את צה"ל ליום פקודה"
נתניהו ביד לבנים, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו והתייחס למאמצים הביטחוניים של מדינת ישראל: "כראש הממשלה אני עושה הכל בפעולות שאנחנו מאשרים לחסוך חיי אדם. זה מושג בזכות ההרתעה העקבית והנחושה של מדינת ישראל, של כולנו".

 

(שידור ישיר מעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית יד לבנים) 

 

בטקס, שהתקיים ביד לבנים בירושלים, התייחס ראש הממשלה גם למבצע החיסונים, בדומה לנאומו בטקס ביד ושם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה: "לפני שנה הרגשנו כאב כפול ומכופל, כאב אחד, על אובדן יקירינו שאין להם תחליף, כאב שני, על האילוץ שלא לפקוד את החלקות הצבאיות מחשש הקורונה. השנה, בעקבות מבצע החיסונים הלאומי, הסרנו חלק גדול מהמגבלות, אבל חובת הזהירות עדיין קיימת. למען יקירנו שאיבדנו, נוסיף לשמור על הבריאות והחיים, מתוך ערבות הדדית, כי כולנו משפחה אחת גדולה".

על רקע הדיווחים מאיראן, נתניהו העיד על הפעולות של מנגנוני הביטחון לשמירה על אזרחי המדינה: "כראש הממשלה אני עושה הכל בפעולות שאנחנו מאשרים לחסוך חיי אדם. זה כלל אינו מובן מאליו כי זה מושג בראש ובראשונה בזכות ההרתעה העקבית והנחושה של מדינת ישראל, של כולנו".

עוד הוסיף ואמר ראש הממשלה: "השנה החולפת בהמשך לשנה שקדמה לה, הייתה השנה הביטחונית הטובה ביותר בתולדות המדינה, זה אומר שמספר הנופלים היה הקטן ביותר. במזרח התיכון הנפיץ זה כמובן יכול להשתנות כהרף עין, אבל לציבור שיושב פה, זה לא אומר הרבה, כי למי שנפגע, למשפחות הנופלים, זו הייתה השנה האיומה ביותר בחייהם.

במקביל למאמצינו למנוע קורבנות, אנחנו מכינים את צה"ל ואת זרועות הביטחון ליום פקודה. שני הדברים מתקיימים בו זמנית, הרצון למנוע מלחמות מיותרות ואיתן נפילת חיילים ומנגד המוכנות התמידית ליום פקודה. רק אם נהיה נכונים להגן בעוז רוח בהקרבה עילאית על המדינה שלנו, רק אז נבטיח בעזרת ה' את קיומנו ועתידנו".

לבסוף, התייחס נתניהו בנאומו לאירוע הקשה של איציק סעידיאן, הלוחם שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום: "אני מאחל החלמה לכל הפצועים, בתוכם ליקירנו איציק סעידיאן, לוחם צה"ל במבצע צוק איתן, שכולנו מתפללים להחלמתו וכולנו מחבקים את משפחתו".