הרב אריה שטרן: "יש לפעול לפי הוראות משרד הבריאות"

רבה של ירושלים במסר לציבור- להקפיד על ההנחיות, סיוע לנזקקים, חיזוק האמונה. כמו כן הרב מתיר קיום מניינים בתנאי ששמורים על ההנחיות ועומדים במרחק גדול אחד מהשני

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 14:17 כג באדר התשפ

הרב אריה שטרן: "יש לפעול לפי הוראות משרד הבריאות"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן יוצא בקריאה לציבור בימים אלו שנגיף הקורונה התפשט: "בימים הקשים הפוקדים אותנו באתי תחילה לברך את כולם בברכה להתחזקות ולהודיע בביטחון שאנחנו לא מתייאשים, אבל מתפללים ומצפים לישועה ולרפואה.

"פעילותנו עצמה מתקיימת בשלשה תחומים
א. נזכור שאנו מצווים במצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ועל כן נפעל לפי הוראות משרד הבריאות.
ב. נפעל לחיזוק תחושת אחדות כאשר אנו רואים איך המגיפה פוגעת בכולם ואינה מפלה בין מגזר למגזר. לכן גם אנחנו נסתכל סביבנו ונשתדל לסייע לכל מי שזקוק לעזרה בגוף ובממון.
ג. יותר חשובה מהכל הוא הצורך להתחזק באמונה, מי יודע אם לא לשם כך פגעה בנו המגפה הקשה שבאה להזכיר שיש אלוקים בקרבנו, וגם בעולם המודרני אי אפשר להתעלם מן הצורך באמונה ותפילה להסרת המגיפה מעלינו.

צילום: לשכת הרב אריה שטרן

"לסיום צריך כמובן לפעול לפי הוראות משרד הבריאות גם בבתי הכנסת ולזכור שלא מדובר רק על שבת אחת! במסגרת זו חשוב לשמור על רווחים בין מתפלל מתפלל וגם בזמן קריאת התורה לא לחרוג מן הצורך הזה ולדאוג לאספקת מסכות.  כמו כן להשאיר חלונות פתוחים. למנועים לבוא לבית הכנסת מפאת הגיל או הבריאות, יש לומר שלא יפלו ברוחם ויתפללו בבתיהם באותה שעה שמתפללים בבתי הכנסת, באופן שיתלכדו כולם בתפילה אחת שבוודאי השם הטוב ישמע לה לרפואה שלמה לברכה  ולישועה".