הרב חיים דרוקמן: אין כל סיבה לא להתפלל בעשרה

הרב דרוקמן יוצא בהודעה, בניגוד לעמדות הרבנים סתיו ומלמד, וסובר כי יש להמשיך לקיים מניינים מצומצמים של עשרה אנשים. "צריך לעשות מניינים בבתים פרטיים, ובכל בית יתכנסו עשרה ויתפללו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 11:20 כג באדר התשפ

הרב חיים דרוקמן: אין כל סיבה לא להתפלל בעשרה
צילום: דברי שיר

הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת "אור עציון" ומבכירי רבני הציונות הדתית מתייחס הבוקר  לשאלת תפילה במניין בעקבות הוראות משרד הבריאות שהתפרסמו. כהקדמה, משיב הרב,  "פשוט כי חשובה מאוד המשמעת העצמית להוראות הממונים על בריאות הציבור, ולא יעלה על הדעת שאנשים יעשו דין לעצמם במה שנוגע לפיקוח נפש של הרבים"

לעצם השאלה כיצד לנהוג בימים אלו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה כותב הרב: "יחד עם זאת, איננו צריכים להחמיר יותר מהוראות משרד הבריאות דווקא כאשר הדבר נוגע לענייני קודש. אם היתה הוראה של משרד הבריאות שלא לצאת מהבית – לא היינו מורים לצאת מהבית כדי להתפלל במניין. אבל מכיוון שאין הוראה כזו, ולצורך אירועים מסוימים התירו התקהלויות של עד עשרה אנשים – כגון חתונות, וכד', אין כל סיבה שלא להתפלל בעשרה. ב"רמי לוי" התירו אפילו 100 אנשים בבת אחת, בשאר המקומות התירו עד עשרה, ואין סיבה להחמיר יותר ממשרד הבריאות"

הרב דרוקמן נוקט עמדה הפוכה לעומת רבני צהר, והרב אליעזר מלמד , שהורו לאנשים לא לקיים תפילה במניין בעקבות מגיפת הקורונה. הרב ממשיך להתייחס וכותב:  "לגבי תפילת ליל שבת, בשום אופן אין לעשות מניין המוני בבית הכנסת. אמנם, צריך לעשות מניינים בבתים פרטיים, ובכל בית יתכנסו עשרה ויתפללו. גם בבית הכנסת אפשר לקיים מניין של עשרה."

הרב חותם את המכתב: "הדברים שאנחנו אומרים נכונים גם מבחינת ההרגשה של האנשים. לומר לאנשים: 'תהיו בבית' לא מוסיף להם תחושה טובה מבחינת כל המציאות הזו, שהקב''ה יזכה את כולנו בבריאות איתנה ושנזכה בקרוב מאוד להתפלל יחד עם כל עם ישראל במניין אחד"