הרב שלמה עמאר נגד מעלית שבת: "המתירים מחסלים את השבת"

הרב הראשי לירושלים נתן שיעור בו הוא יוצא נגד המתירים להשתמש במעלית שבת וקלנועית. הרב עמאר: "עשו מעלית, בשביל חולים, מי שיש לו יראת שמיים לא נוגע בה, מי שחלש יישב בביתו, לא יצא אלא אם כן אין ברירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/20 10:36 ד בתמוז התשפ

הרב שלמה עמאר נגד מעלית שבת: "המתירים מחסלים את השבת"
צילום: שלומי כהן

הרב הראשי הספרדי לירושלים, הרב שלמה עמאר, יוצא נגד המתירים להשתמש במעלית שבת וכן כלים חשמליים נוספים. במסגרת שיעור שנתן בבית המדרש "נר התורה" בשכונת בר אילן בירושלים, נתן הרב עמאר שיעור הלכה בהיתרים ואיסורים של שימוש בכלים חשמליים בשבת. בין היתר עלה ההיתר לשימוש במעלית ובקלנועית בשבת.

הרב מתנגד למתן היתר לשימוש בקלנועית גם לאדם מבוגר בשבת: "יש היום כאלה שהתירו לנסוע במכונית בשבת, עשו שינוי שם. כשאדם חולה מסוכן הולך למות עושים לו שינוי השם, אז מה עשו? לקחו את המכונית ועשו לה שינוי שם וקראו לה קלנועית. ועכשיו כבר ידוע - כל המכוניות אפשר לעשות עם חשמל, ובאו והתירו הכל. הם לא מחללים שבת, הם מחסלים את השבת, מחלליה מות יומת. אלה מחסליה. בסוף יתירו לבשל בשבת, טלפון ורמקול כבר התירו".

גם נגד המתירים לשימוש במעלית שבת, מתנגד הרב וטוען כי ההיתר ניתן לחולים בלבד: "עשו מעלית, בשביל חולים, מי שיש לו יראת שמיים לא נוגע בה, מי שחלש יישב בביתו, לא יצא אלא אם כן אין ברירה. גם הרב וואזנר לא הסכים למעלית, אני אומר את זה כי רבנים צעירים הם העתיד של הדור, אני רוצה שילכו בכיוון הנכון ולא ילמדו מהשטויות האלה". לבסוף עקץ את הרבנים המתירים ואמר: "יש כאלה שדיברו להחליף מקווה באמבטיה, הם רפורמים".