מפלס הכנרת מזנק - ומתקרב לשיאו

אחרי הדיווחים על פתיחתו הצפויה של סכר דגניה בשבועות הקרובים, המפלס כאילו ממהר לעמוד ביעד, ועולה בעוד 3.5 ס"מ ביממה האחרונה. לכנרת מלאה נותרו 116 ס"מ בלבד - 51 ס"מ עד לפתיחת הסכר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 08:06 יח בשבט התשפ

מפלס הכנרת מזנק - ומתקרב לשיאו
הירדן זורם אל הכנרת, שלא מפסיקה לעלות, צילום: דורון הורוביץ, פלאש90

מפלס הכנרת ממשיך לעלות. הודעת רשות המים מאמש כי תקדים את פתיחתו של סכר דגניה, כדי למנוע הצפות באגן הכנרת, גרמה כנראה להתרגשות גם בקרב האגם עצמו. הבוקר (ה') מוסרת רשות הכנרת כי המפלס עלה ביממה האחרונה ב-3.5 ס"מ, והוא עומד כעת על 209.96- מטרים מתחת לפני הים.

מדובר בשילוב בין הגשמים בצפון בימים האחרונים, הגורמים כמובן להתגברות הזרימה בירדן ובנחלי הגולן והגליל, וכן ב-15 מ"מ גשם שירדו באגן הכנרת עצמה ביומיים האחרונים. נכון לעכשיו חסרים לכנרת מלאה 116 ס"מ, ומאז תחילת עונת הגשמים זינק המפלס בכמטר אחד ו-90 ס"מ.

כזכור, אמש הודיעה רשות המים כי לא תמתין עד להתמלאות האגם עד הסוף, ותפתח את סכר דגניה עוד לפני כן. זאת מחשש ששחרור המים דרך הסכר לא יעמוד בקצב הזרימות, וייגרמו הצפות ביישובים הסמוכים לכנרת. במקורות כבר החלו בשבועות האחרונים להגביר את השאיבה מהאגם אל המוביל הארצי, אך נראה כי למרות זאת לא יהיה מנוס מפתיחתו של סכר דגניה בחודש הקרוב.

על פי ההחלטה שהתקבלה אמש בישיבת רשות המים והגורמים המוסמכים, סכר דגניה ייפתח כאשר יגיע המפלס לגובה של 209.3-. מה שאומר שנכון להבוקר, נותרו 51 ס"מ בלבד עד לפתיחתו הצפויה של סכר דגניה, אירוע שקרה בפעם האחרונה בחורף הגדול של שנת 1992. בשנת 2013 נפתח הסכר באופן מבוקר.