סכר דגניה ייפתח בקרוב? מפלס הכנרת עולה, ורשות המים נערכת

מפלס הכנרת עולה ועולה, ורשות המים נערכת לפתיחת סכר דגניה. ברשות החליטו לא לחכות עד שהכנרת תתמלא לחלוטין, מחשש להצפות, ולפתוח את הסכר כבר כשיגיע ל - 209.3- מטרים, 65 ס"מ מהמצב הנוכחי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/02/20 16:18 יז בשבט התשפ

סכר דגניה ייפתח בקרוב? מפלס הכנרת עולה, ורשות המים נערכת
הכנרת מכיוון סכר דגניה, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

מפלס הכנרת ממשיך לזנק מדי יום, וברשות המים נערכים לפתיחת סכר דגניה. היום (ד') הודיעה הרשות כי אין בכוונתה להמתין עד להתמלאות הכנרת לגמרי, כלומר עד להגעת המים לקו האדום העליון של הכנרת, מחשש להצפות. ברשות הודיעו כי הסכר ייפתח כאשר יגיע המפלס ל - 209.3- מטרים מתחת לפני הים.

היום עומד המפלס על 209.995-, מה שאומר שנותרו 65 ס"מ בלבד עד לפתיחת הסכר. על פי הקצב הנוכחי של עליית מפלס הכנרת, והצפי לגשמים נוספים בתקופה הקרובה, הסבירות שאכן הסכר ייפתח בחודש הקרוב גבוהה מאוד.

למעשה, קבעו ברשות המים כי הסכר ייפתח אם בסוף חודש פברואר (בתאריך 29.2, עוד שבועיים) התחזית לעליית מפלס הכינרת ל-5 ימים הבאים תעמוד על 209.3- מ' (50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). אם הכנרת לא תגיע למצב הזה, נקבע תאריך יעד נוסף - 21.3, ואם בו תעמוד התחזית לעליית  המפלס ל-5 ימים הבאים על 209.0- מ' (20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). 

כאמור, ברשות המים מסבירים כי לא ניתן להמתין עד שהכנרת תגיע לקו האדום העליון, כיוון שקצב עליית המפלס עלול להיות מהיר מהיכולת לשחרר מים דרך סכר דגניה, דבר שיגרום להצפות בטבריה, עין גב, ויישובים נוספים הסמוכים לכנרת.