שלג בירושלים? אולי מעורב בגשם | נערכים להמשך הסופה

סופת שלגים משתוללת באתר החרמון, שלא ייפתח גם מחר. עיריית ירושלים פרסמה הנחיות לקראת השלג, אך החזאי מבהיר: "לא מעבר לשלג מעורב בגשם". גם במשטרה ובשירותי הכבאות נערכים | כל הפרטים והאזהרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/20 18:30 כג בטבת התשפ

שלג בירושלים? אולי מעורב בגשם | נערכים להמשך הסופה
אתר החרמון. השלג יגיע ליהודה ושומרון?, צילום: אתר החרמון

חמש שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה נצבעה ירושלים בלבן, ונראה כי הדבר לא ישתנה גם במערכת הנוכחית. בעיריית ירושלים הודיעו על היערכות מיוחדת לקראת שלג, אך התחזית מדברת על "שלג קל בפסגות הרי המרכז", שלא צפוי להגיע לירושלים.

נערכים לשלג ולסופה: אזהרות והנחיות למזג האוויר הסוער

עם זאת, הגשם צפוי להתגבר והטמפרטורות צפויות להוסיף ולרדת. אתר החרמון נסגר היום למבקרים, בשל מזג האוויר וסופת שלגים המתחוללת במקום. האתר צפוי להוסיף ולהיות סגור גם מחר, וטרם ידוע מתי ייפתח.

במשטרת ישראל ובמערך הכיבוי וההצלה הודיעו על היערכות מיוחדת לקראת הימים הקרובים. חברת החשמל הודיעה כי  בשל מזג האוויר הסוער, ניידה עשרות גנרטורים לרמת הגולן וליהודה ושומרון, על מנת שיהוו גיבוי במקרה של פגיעה ברשת החשמל. 

עוד נמסר מחברת החשמל כי היא ערוכה למזג האויר החורפי, החברה תגברה את צוותי העבודה בשטח, ונערכה עם כלים כבדים לאזורים אליהם הנגישות מורכבת יותר מחשש להצפות, נפילות עצים או תנאי מזג אוויר.

התחזית: גשם וקור עז, שלג בחרמון, בצפון הגולן והגליל ובפסגות יהודה ושומרון

חזאי חברת מטאו-טק, ליאור סודרי, מוסר כי הערב (ב') והלילה גשם ירד בהפוגות מהצפון ועד לצפון הנגב, קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח, בחרמון ירד שלג.

מחר, יום שלישי, גשמים ירדו לפרקים מצפון הארץ ועד לנגב מלווים מידי פעם בסופות רעמים וברד. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. תחול ירידה בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל. בחרמון ירד שלג, בבוקר צפוי שלג בצפון הגולן ובפסגות הרי הגליל, ייתכן שלג קל גם בפסגות הרי המרכז.

לגבי שלג בירושלים מחר בבוקר, ייתכן שלג קל מעורב בגשם, לא מעבר לזה. בגוש עציון, אפרת, בית אל, הר גילה, חברון, ירד שלג קל מחר בבוקר ועד לפני הצהריים.

ביום רביעי תיחלש הסערה. צפוי להיות מעונן חלקית עד מעונן, ירד גשם מקומי בעיקר עד לשעות הצהרים, תחול עליה קלה בטמפרטורות אך הן עדיין תהיינה מעט נמוכות מהממוצע לעונה.

ביום חמישי מעונן חלקית ויתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה, בערב הגשם יתחזק בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום שישי ירדו גשמים לפרקים מהצפון ועד לנגב, ינשבו רוחות חזקות ויהיה קר יותר. בחרמון ירד שלג ויתכן גם בצפון הגולן. אחה"צ יפסקו הגשמים והרוחות יחלשו, בלילה יהיה קר מאוד וקיים חשש לקרה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן