היכן לא לומדים? "כרמל" כבר פה | רוחות, גשמים ושלג כבד בחרמון: תחזית מזג האוויר

הסופה המכונה "כרמל" הגיעה לחופי ישראל ובהמשך היום תגיע גם לאזורים הפנימיים: רוחות עזות, סופות ברקים ורעמים וכן כמויות משקעים גדולות כולל שלג כבד בחרמון - זה מה שצפוי לנו | הרשויות והעיריות נערכות | התחזית המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/21 07:16 טז בטבת התשפב

"כרמל" כבר פה | רוחות, גשמים ושלג כבד בחרמון: תחזית מזג האוויר
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הסערה כבר פה. שקע קפריסאי, המכונה "כרמל", גורם למזג אוויר סוער באזורינו, ולפרק גשם משמעותי, אשר צפוי להניב כ-150-50 מ"מ, בצפון הארץ ובמרכזה. על רקע תחזית מזג האוויר הסוער, בוטלו על ידי משרד החינוך כל הטיולים והפעילויות שתוכננו להתקיים מחוץ לבתי הספר. במקומות בהם עלולות להתרחש הצפות ושיטפונות יתקיימו הלימודים מרחוק.

בעיריית נהריה הוחלט על מעבר ללמידה מרחוק בכלל מוסדות החינוך בעיר ולא תתקיים פעילות פרונטאלית בכלל מסגרות החינוך והרווחה העירוניות, לרבות מסגרות חינוך מיוחד, חינוך בלתי פורמאלי, צהרונים, פעילויות וחוגים עירוניים ומרכזי יום מכל סוג. יודגש כי מערך ההסעות העירוני לא יפעל ותבוטל כל פעילות עירונית לרבות טיולים, מסעות ואירועים. בעכו הלימודים בבתי הספר והגנים יתקיימו היום גם כן מרחוק.

היום, שני, ייעשה סוער ואביך. מצפון הארץ ועד לצפון הנגב ירדו גשמים מקומיים, מלווים בסופות רעמים ויתכן ברד. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח. בחרמון ירד שלג כבד, ובבוקר יתכן שלג קל, באוויר, בפסגות הרי הצפון מעל 1000 מטר. ינשבו רוחות חזקות עד עזות. משעות אחה"צ הגשמים יתגברו וקיים חשש להצפות בערי מישור החוף והשפלה. בדרום יתחוללו סופות חול.

יום שלישי 

הרוחות יחלשו מעט, אך יוסיף להיות גשום בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף. ייתכנו סופות רעמים בודדות וקיים חשש להצפות בערים, ולשיטפונות בנחלי המזרח. בדרום הארץ יהיה מעונן חלקית,  ללא גשם. בפסגת החרמון ירד שלג ויהיה קריר מהרגיל לעונה.  

יום רביעי

גשום בצפון הארץ ובמרכזה, ייתכנו סופות רעמים וקיים חשש להצפות בערי מישור החוף והשפלה, ולשיטפונות בנחלי המזרח. בפסגת החרמון ירד שלג. קריר מהרגיל לעונה.  

 יום חמישי

מעונן חלקית עד מעונן וקריר, גשם מקומי ירד מידי פעם בצפון הארץ ובמרכזה,  ובחרמון ייתכן שלג.  

 יום שישי

פרק הגשם יסתיים - יהיה מעונן חלקית ויתכן טפטוף בצפון הארץ ובמרכזה. תחול עליה בטמפרטורות והן תהיינה ממוצעות לעונה  

במד"א ובמכבי אש ערוכים לקראת הרוחות העזות שיחלו בערב ולסופה "כרמל" שתחל ביום שני. בעקבות הגשמים העזים הצפויים לרדת ומשבים של עד 100 קמ"ש הונחו צוותי מד"א בין השאר לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה (4×4), וזאת, על מנת לתת מענה רפואי במקומות בהם יש קושי להתנייד עקב מזג האוויר.

(נערכים למזג האוויר) 

בכבאות והצלה ממליצים להיעזר באמצעי חימום בטוח לשימוש 

מפקד מחוז צפון ברשות כבאות והצלה, טפסר ניזאר פארס, קיים הערכת מצב לכלל המפקדים במחוז ובסיומה הנחה לעבות את צוותי הכיבוי בתחנות ולהיערך לקראת הסערה. על פי התחזיות קיים חשש להצפות ושיטפונות במקומות הבאים: נחל חילזון, ואדי סקיע, נחל ציפורי, נחל השופט, נחל דליה וכן באפיקי הנחלים המועדים להצפה. 

  • הימנעו מחימום הבית באמצעות תנורי ספירלה שגורמים בכל חורף שריפות קטלניות. יש להשתמש באמצעי חימום בטוחים לשימוש כגון מזגן או רדיאטור. 
  • יש להימנע מכניסה למפלסים תת קרקעיים, מעליות וחניונים העלולים להיות מוצפים.
  • החל מהלילה צפויות רוחות חזקות ברחבי הארץ העלולות לגרום לקריסת עצים, עמודים והתעופפות חפצים שונים. יש לדווח בהקדם לרשויות המקומיות על כל מפגע העלול לפגוע בעוברי אורח ולאבטח היטב חפצים מסוכנים בגגות, מרפסות וגינות.
  • חובה על ציבור הנהגים להאט משמעותית את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך הכוללים ערפל, ורוחות צד חזקות העלולות לטלטל את הרכב.

המלצות המשטרה לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך:

  • יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.
  • יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.
  • כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.
  • יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.
  • יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.
  • יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.
  • יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.
  • שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.