טלטלה במשטרה - עמי אשד פורש: "הודחתי על רקע פוליטי"

ניצב עמי אשד הודיע על פרישה מהמשטרה ותוקף את השר בן גביר והמפכ"ל: "איש לא יודע מה הדעות הפוליטיות שלי". אשד מזהיר: "אסור ש'תקדים עמי אשד' יהלך אימים על מפקדי משטרת ישראל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/07/23 18:46 טז בתמוז התשפג

טלטלה במשטרה - עמי אשד פורש: "הודחתי על רקע פוליטי"
עמי אשד ובן גביר, תוקף את ההחלטה להדיחו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ניצב עמי אשד הודיע הערב (ד') כי הוא עוזב את המשטרה ותוקף את ההחלטה להעבירו מתפקידו תוך שהוא מאשים: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי". במסיבת עיתונאים שכינס אמר אשד כי"בימים האחרונים, קיבלה ההדחה הפוליטית שלי תוקף פרוצדורלי במסווה של סבב מינויים מיותר. 33 שנות שירות במדים, בתובעניים שבתפקידים הקיימים במשטרת ישראל, כשאני על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל, ירדו לטמיון באחת. וכל זאת, בשל הסיבה הפשוטה: שעמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק" אמר.

אשד התייחס בהרחבה למתיחות מול השר בן גביר בכל הנוגע לניהול ההפגנות בתל אביב: "בגב זקוף ובראש מורם אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים. אני מודה כאן לפניכם על החטא הנורא שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים והתערבות בוטה בקבלת החלטות ושיקול הדעת המבצעי" אמר.

עמי אשד, בלב הסערה

עמי אשד, עימות ארוך מול בן גביר. צילום: Erik Marmor/Flash9

יכולתי למלא את המיון באיכילוב

"יכולתי בקלות לעמוד בציפיות האלה", הוסיף אשד, "להפעיל כוח לא סביר ולמלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה בתל אביב. יכולנו לפנות את איילון תוך דקות ספורות במחיר נורא של שבירת ראשים וריסוק עצמות. במחיר של ניפוץ האמנה שבין המשטרה לאזרחי המדינה".

"אסור ש'תקדים עמי אשד' יהלך אימים"

העימות בין אשד לשר בן גביר הגיע לשיאו כאמור בסבב המינויים האחרון אז הודח למעשה אשד מתפקידו והועבר לתפקיד הדרכה שאינו מקצועי כשגם מול המפכ"ל היו לאשד לא מעט משקעים. על המתיחות מול השר אמר אשד: "איש לא יודע, גם הצוות הקרוב אלי ביותר, מה הדעות הפוליטיות שלי זה לא מנע את הפניית מכונת הרעל המשוכללת נגדי ברשתות, שהובילה גם לאיומים ממשיים על חיי ולהגדרתי כמאוים ברמה הגבוהה ביותר".

"אסור ש'תקדים עמי אשד' יהלך אימים על מפקדי משטרת ישראל" סיים אשד במסר לדרג הפוליטי והמשטרתי כאחד, "אסור שמפקד מחוז לא יאמר את דעתו, אסור שמפקד מחוז יגמיש את ערכיו. אמצא דרכים אחרות למיצוי עצמי ולמען הציבור בישראל" סיים.