הנתונים נחשפים: מאות מפגינים עוכבו לחקירה - כמה כתבי אישום הוגשו?

במהלך המחאות הרבות של מתנגדי הרפורמה והממשלה, עצרה המשטרה לא מעט מוחים כשאחרים נלקחו לחקירה בתחנות המשטרה. מסמך שהודלף מציג את הנתונים שמציגים: 0 כתבי אישום של הפרקליטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 17:36 יז בסיון התשפג

הנתונים נחשפים: מאות מפגינים עוכבו לחקירה - כמה כתבי אישום הוגשו?
שוטר ומפגינה באיילון, צילום: Omer Fichman/Flash90

הנתונים נחשפים: בחודשים האחרונים מאז הצהיר שר המשפטים לוין על הרפורמה המשפטית, נערכות שבוע אחר שבוע הפגנות מתנגדי הממשלה והרפורמה המשפטית. לאורך התקופה, כחלק מפעילות המשטרה בהפגנות, נעצרו לא מעט מפגינים כשחלקם נלקחו לחקירה בתחנות המשטרה. בנתונים שמפרסם העיתונאי ג'וש בריינר, מוצגים נתוני המשטרה הרשמיים בדבר עצורי המחאות בין חודשים ינואר ומאי 2023. מהנתונים עולה כי מאות אנשים נעצרו אך כנגד אף אחד מהם לא הוגש כתב אישום על ידי הפרקליטות.

הנתונים: 646 נחקרו, 0 כתבי אישום

על פי הנתונים שמפרסם בריינר, המשפטרה פתחה ב-412 חקירות, כאשר ישנם 646 חשודים שנחקרו. מתוך כל אלה, הועברו לפרקליטות 75 תיקים, אך 0 כתבי אישום הוגשו, בעוד 48 תיקים הועברו לתביעה המשטרתית בסופם הוגשו 4 כתבי אישום בלבד ע"י המשטרה.

מכתזית מנסה למנו כניסת מפגינים לאיילון, הערב

מכתזית מנסה למנוע כניסת מפגינים לאיילון. צילום: Erik Marmor/Flash90

ההסתייגות של המשטרה

במשטרה סייגו מעט את הנתונים וכתבו במסמך כי "אין באפשרות משטרת ישראל לפלח את כמות המעצרים המדויקת הנוגעת ל"מחאות", אולם ניתן להניח שכל חשוד שנחקר בעקבות ביצוע עבירה בזמן המחאות או עוכב בשטח לפני שנחקר".