השר יזהר שי קורא להדיח את השר דודי אמסלם

לאחר שאמסלם תקף את היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה, שי קרא להדחתו. בהמשך צייץ אמסלם: "אני מבקש משרים שרק אתמול קיבלו נייר מכתבים חדש, שלא יטיפו לי מוסר", שי הגיב לו: "לא יודע איך זה עובד במשרד שלך, אבל אצלנו משתדלים שהכל יהיה בדיגיטל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 11:53 י בסיון התשפ

השר יזהר שי קורא להדיח את השר דודי אמסלם
יזהר שי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

המתיחות בין כחול לבן והליכוד נמשכת: נראה כי ממשלת האחדות לא תעבור בשקט, והיריבות בין חברי הכנסת בשתי המפלגות ממשיכה. שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי נותר כועס על דבריו של השר דודי אמסלם, שנשא דברים נגד היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה. בעיני שי דברי אמסלם "אינם ממלכתיים" ושלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לדרוש מאמסלם התנצלות, ואם יסרב יש להדיחו מתפקידו.

במכתב נכתב: "דבריו של אמסלם אינם עומדים במבחן הממלכיות, הם עושים עוול בלתי מוצדק למוסדות החוק והצדק הממלכתיים של מדינת ישראל. הנני מבקש לדרוש מהשר אמסלם לחזור בו מדבריו הקשים נגד משטרת ישראל ושומרי הסף, או - אם חלילה לא יסכים לעשות כן - לשקול להציע לו להשתחרר מתפקידו". עוד נכתב: "השר המקשר בין הממשלה לבין הכנסת אמור לייצג את כל חלקי ממשלת האחדות הזו, על כל מרכיביה, בכבוד הראוי ועל בסיס הערכים שלשמם הוקמה".

אמסלם לא נשאר חייב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא עדכנו אותי שמונה שר לחלוקת ציונים לשרים אחרים... אני מבקש משרים שרק אתמול קיבלו נייר מכתבים חדש, שלא יטיפו לי מוסר ולא ילמדו אותי הלכות נימוסין. אמשיך להתבטא ולהגיד את כל אשר על ליבי, ללא פחד וללא מורא". מנגד, שי עקץ חזרה את אמסלם וכתב: "לא יודע איך זה עובד במשרד שלך, אבל אצלנו משתדלים שהכל יהיה בדיגיטל"

מדובר במשבר נוסף בו מעורב שי מול הליכוד. שלשום קודמו בתפקיד אופיר אקוניס מחה על בחירתו של שי למנות את פרופ׳ יעל אמיתי לעמוד בראשות הקרן ישראל-גרמניה למדע. על פי אקוניס הוא מנע בעבר את מינויה של אמיתי בשל התבטאויות שלה בהן קראה לסרבנות. שי טען כי מדובר באמירות בלבד ולא מעשים של פרופ' אמיתי ושהיא חזרה בה מדבריה.