בנט תוקף את נתניהו: "למה אתם לא זזים?"

יו"ר ימינה תוקף את אזלת היד של הממשלה, לדבריו, בנושא המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה: "- למה אתם לא זזים ובגללכם "ניאלץ" לסגור שוב את העסקים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 20:57 ט בסיון התשפ

בנט תוקף את נתניהו: "למה אתם לא זזים?"
נפתלי בנט במליאה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העלייה המחודשת במספר הנדבקים בקורונה ממשיכה לעורר סערה, ובאופוזיציה טוענים כי הממשלה לא עשתה די כדי למנוע את ההתפרצות. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, תקף היום (ב') במליאת הכנסת את ראש הממשלה נתניהו, וטען כי הממשלה צריכה הייתה לבצע פעולות מקדימות כדי למנוע את העלייה בתחלואה.

"אדוני ראש הממשלה", שאל בנט מעל הדוכן, "למה עד לרגע זה לא ביצעתם סקר סרולוגי? למה עוד לא בדקתם את צוותי ההוראה בישראל? למה המגזר הציבורי לא תרם שקל אחד לעצמאים? למה לא הכשרתם חוקרים אפדמיולוגים? למה אתם לא זזים ובגללכם ״ניאלץ״ לסגור שוב את העסקים?"

כזכור, אמש, בעקבות העלייה במספרי הנדבקים בקורונה בסוף השבוע האחרון, בעיקר בבתי הספר ובתיכונים, תקף בנט את פקידי משרד הבריאות, וטען כי מדיניות הפקידים במשרד גורמת לעיכוב בהתמודדות עם הקורונה, בעיקר בסוגיית הבדיקות.

בנט כתב בפייסבוק כי "אין שום הצדקה להטיל סגר רחב על ישראל ולהחריב למליון אנשים את הפרנסה (״פטיש״) כאשר אפשר לאתר ולבודד נשאים באופן נקודתי (״פינצטה״)". לדבריו, "בחודש מרץ גיבשתי, לראשונה בישראל, תכנית לאומית נגד הקורונה. חלק ניכר יישמתי בעצמי כשר הביטחון, אך במה שקשור לבדיקות - נתקענו.
אידיאולוגיית אנטי-בדיקות של פקידי משרד הבריאות היא הרסנית לבריאות אזרחי ישראל ולפרנסתם. משום מה פקידים אלו החליטו שבדיקות PCR אינן יעילות, והפקידים הללו גוררים איתם את הממשלה כולה".

לדברי בנט, "תפקיד הדרג המדיני להתגבר על התנגדות הפקידים, ולוודא הקמה בפועל של: ‏1. מערך בדיקות מהיר, מדויק וגדול—היום קשה לקבל בדיקה, התוצאות מגיעות באיחור רב ועוד. 2. מערך חקירות אפדמיוליגויות - לגייס אלפי סטודנטים. 3. מערכת ניטור ומידע אמין ‏4. מלוניות הבראה לבידוד נשאים (ביצענו בהצלחה!). ‏אין זמן! צריך להסתער".