ראשי המפלגות החרדיות לנתניהו: שמור על בלוק הימין מאוחד

לאחר שהח"כים החרדים ספגו ביקורת על כך שאינם מתערבים לטובת ימינה במו"מ הקואליציוני, , ליצמן, גפני ודרעי שלחו מכתב לנתניהו הדורש לפעול למען הכנסת ימינה לממשלה: "ימינה צריכה למצוא את מקומה עמנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/20 16:44 יט באייר התשפ

ראשי המפלגות החרדיות לנתניהו: שמור על בלוק הימין מאוחד
יוותר על החרדים בשלב הראשון? נתניהו עם דרעי וליצמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רשימת ימינה תכנס לממשלה שתושבע מחר? טענות רבות נשמעות היום (ד') בימינה, כי הסיעות החרדיות לא באות לעזרתם במו"מ המתנהל בינם לבין מפלגת הליכוד על כניסה לממשלה. בימינה אומרים כי בין הסיעות החרדיות לראשי ימינה היו קשרים טובים וענפים בשנים האחרונות ומכאן שהם מצפים לעזרת הח"כים החרדים. 

בעקבות הטענות הללו, פרסמו ראשי המפלגות החרדיות,יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי מכתב פניה לנתניהו הדורש לשמור על בלוק הימין מאוחד. במכתב כתבו: "נבקשך בזאת לפעול בכל דרך כדי שמפלגת ימינה על סיעותיה תמצא את מקומה עמנו כחלק בלתי נפרד מבלוק הימין יחד בקואליציה המוקמת". מוקדם יותר גם נמסר מלשכתו של גפני נמסר כי הוא נמצא בקשר עם ראשי הליכוד וימינה "ופועל כל העת על מנת שייכנסו לקואליציה. אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה". 

צילום: ללא

גם ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה פנה לראש הממשלה בבקשה שיעשה הכל על מנת לשמור על אחדות גוש הימין ולהכניס את מפלגת ימינה לקואליציה. "אני זוכר את העלבון בממשלת לפיד, כשהשאירו את החרדים בחוץ. אסור שנעשה זאת לאחרים. ימינה צריכה להיות חלק מהקואליציה שתקום, בתנאים שוים יחסית לגוש הימין כולו. יחד עם החברים בימין, נוכל לשמור על קדשי ישראל  בארץ הקודש".

לפני שעה נודע כי שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגשו מאוחר יותר במשרד ראש הממשלה בירושלים. טרם נמסרה שעה מדויקת לפגישה בין הלשכות.