גפני מתווך: "אסור שימינה תהיה בחוץ"

לאחר שהח"כים החרדים ספגו ביקורת על כך שאינם מתערבים לטובת ימינה במו"מ הקואליציוני, עדכן משה גפני כי הוא פועל להכנסת ימינה לקואליציה: "פועל שימינה יכנסו לממשלה". מקורבים לרב רפי פרץ: "לא פוסל כניסה עצמאית לממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/05/20 13:36 יט באייר התשפ

גפני מתווך: "אסור שימינה תהיה בחוץ"
ח"כ משה גפני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רשימת ימינה תכנס לממשלה שתושבע מחר? טענות רבות נשמעות היום (רביעי) בימינה, כי הסיעות החרדיות לא באות לעזרתם במו"מ המתנהל בינם לבין מפלגת הליכוד על כניסה לממשלה. בימינה אומרים כי בין הסיעות החרדיות לראשי ימינה היו קשרים טובים וענפים בשנים האחרונות ומכאן שהם מצפים לעזרת הח"כים החרדים. בעקבות הטענות הללו, טוען יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, כי הוא פועל לתווך בין הצדדים. כך פורסם באתר 'חדרי חרדים'. מלשכתו של גפני נמסר כי הוא נמצא בקשר עם ראשי הליכוד וימינה "ופועל כל העת על מנת שייכנסו לקואליציה. אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה". 

בסביבתו הקרובה של שר החינוך, הרב רפי פרץ, לא פוסלים את האפשרות שהוא יסכים להיכנס עצמאית לממשלת האחדות, גם אם הדבר כרוך בכך שימינה תישאר בחוץ. כך פורסם הבוקר ב'כאן'. התנאי למהלך שכזה יהיה שהרב פרץ יקבל תפקיד שר עם סמכויות משמעותיות עבור הציונות הדתית. מנגד, הצעות כמו סגן שר או שר בלי תיק ללא סמכויות יידחו על ידי הרב פרץ. 

בסביבת הרב פרץ אומרים כי הסיבה לשינוי גישתו של הרב פרץ, נובעת בעיקר בעקבות התחושה כי הוא לא נלקח בחשבון על ידי חבריו לרשימה במהלך המשא ומתן שהתקיים מול הליכוד. לרב פרץ ברור שבנט, שקד וסמוטריץ' יהיו לפניו בחלוקת התפקידים בממשלה ולמעשה הוא יישאר ללא תפקיד או עם תפקיד זוטר. בקרבת פרץ דרשו מבכירי המפלגה התחייבות לכך שהוא לא יקופח, התחייבות שלא הגיעה, ולפיכך הוא מרגיש חופשי לנהל לבדו משא ומתן מול הליכוד.