נתניהו: "דרישות ימינה - לא פרופורציונליות" | ימינה: "הבגידה של נתניהו היא תחילת סופו הפוליטי"

גורם בימינה הגיב להודעה על מינויו של יולי אדלשטיין לשר הבריאות, על אף שבמפלגה דרשו את התיק עבור בנט, ואמר כי "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה. הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה". נתניהו: "הדרישות של ימינה מוגזמות ולא הגיוניות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/05/20 19:46 יח באייר התשפ

נתניהו: "דרישות ימינה - לא פרופורציונליות" | ימינה: "הבגידה של נתניהו היא תחילת סופו הפוליטי"
ראשי ימינה, צילום: ללא

ימינה נגד נתניהו. אחרי ההודעה על מינויו של יולי אדלשטיין לתפקיד שר הבריאות, גורם במפלגת ימינה מבהיר כי הדבר סותם את הגולל באופן סופי על כניסת המפלגה לממשלה.

הגורם אמר כי "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה". לדבריו, "הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך. אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה".
הגורם הוסיף כי "זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית", ואף טעו כי "הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה".

נתניהו: "ימינה דרשה דרישות לא פרופורציונליות"

בתגובה לדברים, פרסם ראש הממשלה סרטון, בו הוא טוען שימינה דרשה ארבעה תפקידים בכירים, כשיש לה שישה חברי כנסת בלבד. נתניהו אמר: "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין. לצערי ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם, הרבה מעבר לגודלם היחסי, הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית".

עוד הוסיף: "הם ביקשו ארבעה תפקידים בכירים על שישה חברי כנסת, ש"ס ואגודה יחד הם 16 חברי כנסת, הם ביקשו שלושה שרים. הבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה".

בהמשך תקף ואמר כי "עוד לפני כן ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל נשיא המדינה, בניגוד גמור להבטחה שהם נתנו לבוחריהם".

"אני מקווה שיתחולל פה שינוי, בכל מקרה הציונות הדתית היא בשר מבשרינו, רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם מיוצגים בליכוד, והממשלה בראשותי תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו".

סמוטריץ': "לא ביקשנו יותרמהחרדים. בכלל לא נפגשת איתנו"

‏בתגובה לדברי נתניהו השיב שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ': "אחלה סרטון רה"מ. אבל גם כשאתה בקמפיין תשתדל לומר אמת ולא למרוח את הציבור באמצעות ערבוב בין "שרים" ל"תפקידים".
ימינה ביקשה 2 שרים, והחרדים קיבלו הרבה מאוד תפקידים בכירים. 3 שרים, 4 יו"ר ועדות (מהן כספים ששווה לשר בכיר), ועוד כמה סגני שרים. לא ביקשנו ולא הצעת שום דבר יותר מהם.

"‏האמת היא שלא נפגשת איתנו אפילו פעם אחת ולא ניהלת בכלל משא ומתן. החלטת מהרגע הראשון שאתה לא רוצה אותנו. וזו זכותך. אבל אז אל תצפה שנמליץ עליך בפני הנשיא.
מותר לך לרצות לפרק את גוש הימין. זה בהחלט לגיטימי. אבל תהיה אמיץ ותודה בזה".