החלו הדיונים בליכוד על חלוקת התיקים

חברי הליכוד החלו להיפגש עם נתניהו לדון בתיקים שיקבלו. השר ארדן יצא מהפגישה כשההצעות שהונחו לפניו הם תיק החינוך, תיק התחבורה או שגריר ישראל באו"ם. גם אדלשטיין סיים את פגישתו אך נראה שלא בצורה חיובית

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 16:41 טז באייר התשפ

החלו הדיונים בליכוד על חלוקת התיקים
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל פגישות עם בכירי מפלגתו, על מנת לדון בתיקים ובתפקידים שיוענקו להם בממשלה הקרובה. ראשון להיפגש עמו היה דווקא גלעד ארדן שעתיד להיפרד מתפקידו כשר לביטחון פנים, וכעת יוצע בפניו תפקיד חדש. שלושת ההצעות שעלו על הפרק הם: תיק החינוך, בהנחה וימינה אכן תישאר באופוזיציה, תיק התחבורה או שיהפוך לשגריר ישראל באו"ם. הפגישה הסתיימה בצורה חיובית ונראה כי ארדן מרוצה מהאופציות שהונחו לפניו.

מי שהגיע לפגישה אחר כך הוא יולי אדלשטיין המעוניין לשוב לתפקיד יו"ר הכנסת, אך בהסכם עם כחול לבן הוטל על הנושא וטו. נראה כי לאחר הפגישה אדלשטיין ככל הנראה לא יקבל את מבוקשו ויאלץ לקבל תפקיד אחר שלא לרוחו. בשל ישיבת השרים הצפויה לקבוע הקלות נוספות בעקבות הקורונה, יתר הפגישות עם שרי הליכוד יתקיימו מחר. 

האתגרים הקשים לנתניהו הוא למצוא תיקים לאלו שיכולים לעורר התנגדות והם, ארדן, אדלשטיין וסער וברקת. כזכור הובטח לפני הבחירות לניר ברקת כי ישמש בתפקיד שר האוצר, אך התפקיד יועבר בסופו של דבר לישראל כ"ץ. ברקת יאלץ להסתפק בתפקיד נמוך יותר, אך מנגד תפקיד שירצה אותו. הבעיה אם אדלשטיין נותרה בעינה לאחר שלא יצאה הודעה משותפת מהפגישה שלו עם נתניהו, וגם ההצעות שהונחו בפני ארדן תלויות בכך שימינה אכן תישאר בחוץ.