נפתלי בנט לכיפה: "לא נכנס לאוטובוס שנוסע ליעד שאנחנו לא מאמינים בו"

שר הביטחון טוען כי הציבור הישראלי ממושמע ואין צורך לעבור לסגר כולל ומסביר לחדשות כיפה מה לדעתו השיטה היעילה לטיפול במשבר הקורונה: "צריך זה לעבוד בשיטת הפינצטה" ומכחיש את הדיווחים על מריבות בין חברי ימינה: "דווקא אנחנו בהרמוניה, העסק עובד פה טוב"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/04/20 15:51 יב בניסן התשפ

נפתלי בנט לכיפה: "לא נכנס לאוטובוס שנוסע ליעד שאנחנו לא מאמינים בו"
שר הביטחון נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בצל משבר הקורונה, שר הביטחון נפתלי בנט מתנגד להפעלת סגר כולל: "לא צריך להפעיל פטיש למי שכבר ממילא עושה דברים טובים", וטוען כי חלוקת התיקים בתוך ימינה תהיה בהסכמה: "על זה אנחנו מסתדרים"

האם יוצבו מחסומים לקראת ליל הסדר של המשטרה או של הצבא?

"לא נצטרך מחסומים בכל עיר ובכל יישוב, בסך הכל הציבור הישראלי מתנהג בצורה כל כך אחראית וטובה ורק ההנחיה תהיה להישאר בבית ולא לצאת לטיולים ארוכים מעבר ל-100 מטר כדי שנכיל את משבר הקורונה". 

גם בשכונות ובערים שהוחלט שיהיה עליהן סגר נושם? 

"בבני ברק יש היקף של סגר, בשאר המקומות, מודיעין עילית, ביתר, אלעד ושכונות בבית שמש, המטרה היא למתן את היקף התנועה ולא סגר. לא צריך את הדרמות האלו, כי הציבור גם ככה מתנהג בצורה טובה. לא צריך להפעיל פטיש למי שכבר ממילא עושה דברים טובים". 

הרמטכ"ל כוכבי בבני ברק

הרמטכ"ל כוכבי בבני ברקצילום: דובר צה"ל

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בנה גדרות בין בני ברק לרמת גן, לך יש ביקורת על ההנהגה החרדית ועל ההתנהלות שלה? 

"מה שקרה זה שפורים היה היום הקריטי, ואז עדיין לא יצאו הנחיות ברורות בכל רחבי הארץ. קרתה שם הדבקה די מאסיבית שהיום אנחנו קוטפים את פירותיה. אני יכול להגיד שהציבור החרדי מתנהל באופן מופתי. ביקרתי כבר שלוש פעמים בבני ברק וזה יוצא מהכלל. אני ראיתי את זה בעיניים אז אי אפשר לעבוד עלי". 

חג הפורים נחגג בכל המדינה, למה רק בבני ברק אנחנו רואים את ההתפרצות הזו? 

"המידע, המשמעות וההשלכות של הקורונה הגיע לציבור החרדי בכמה ימי איחור בגלל שזו חברה קצת יותר מכונסת ופחות משתמשת בטלפונים חכמים וכו'. הימים הספורים האלו היו מאוד גורליים". 

גם באפרת אנחנו עדים להתפרצות מאסיבית, האם גם שם צפוי סגר? 

"אני באופן כללי לא בעד סגר כולל, מה שצריך זה לעבוד בשיטת הפינצטה. לדאוג להנחיות ולאכיפתן, מה שקורה ממילא ב-99 אחוז מהמקרים, לאפשר פתרונות לאנשים שמחויבים בבידוד כי הם צריכים אוכל ותרופות. כרגע חטיבת הצנחנים והקומנדו של צה"ל מעבירים את המזון ל-12,000 דירות בבני ברק, נעשה את זה גם בבית שמש ואלעד אם נצטרך ונעשה את זה בכל מקום". 

יש לך ביקורת על הסגר הכללי שיש במדינה ועל הנזק הכלכלי שזה יכול ליצור? 

"לא ביקורת, יש תכנית פעולה שגיבשתי לפני עשרה ימים ופרסמתי אותה כדי להטמיע אותה, שעיקרה לעבור מפטיש לפינצטה. ברגע שיש לנו יכולת של זיהוי אנשים סימפטומטיים ואז בדיקה מהירה שלהם, נוכל לאתר את המשפחה שלהם והעובדים סביבם שאולי נדבקו נוכל להכיל את האירוע הזה בצורה נקודתית בלי לסגור את כל המדינה. זה דבר קריטי כי אחרת עוד מאות אנשים יאבדו את מקום העבודה שלהם". 

בצל הקורונה יש גם את המשא ומתן הקואליציוני, בימינה מוציאים מוציאים הודעות זועמות על חוסר השיתוף בהחלטות. למה נתניהו לא משתף אתכם בפרטי המו"מ? 

"בסוף זו הפרוגרטיבה שלו, הוא צריך להחליט איזו ממשלה הוא רוצה, ולעצב ממשלה בדמות מה שהוא רוצה. ברגע שנראה איזה ממשלה הוא הקים, נוכל לקבל החלטה אם ניכנס או לא. אנחנו לא נכנס לאוטובוס שנוסע ליעד שאנחנו לא מאמינים בו. הוא הוא ייסע לכיוון שאנחנו מאמינים בן - נהיה עליו. לא נולדתי שר". 

אתה חושב שנתניהו נכנע לדרישות של כחול לבן בגלל הבעיות המשפטיות שלו ובגלל האיומים שלהם ב'חוקי נתניהו'? 

"אני פה באמצע מלחמה - מלחמת קורונה, ואין לי יכולת אמתית להעביר פרשנות פוליטית. אנחנו נראה איך הדברים מתקדמים ואיזה ממשלה הוא רומה להקים ונקבל החלטה אם להיכנס או לא". 

ראשי ימינה

ראשי ימינהצילום: ללא

מה הקווים האדומים של ימינה? 

"אני לא רוצה לצאת בהצהרות, בסוף אתה יכול מהר מאוד להבין מה הצביון של הממשלה לפי איוש בעלי תפקידים קריטיים במשרד המשפטים, במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות, לפי קווי יסוד ולפני הרכב הועדה למינוי שופטים. יש לנו בשנים הקרובות מינוי של ארבע שופטים עליונים, תארו לכם שארבעתם יהיו ברוח אהרון ברק ודורית בייניש - זה אסון מבחינתנו". 

בליכוד טוענים שהמריבות בתוך ימינה הם אלה שגורמים לזה שלא תקבלו את התיקים שאתם רוצים

"דווקא אנחנו בהרמוניה, העסק עובד פה טוב. נחיה ונראה מי יקבל את התיקים, על זה אנחנו מסתדרים. אנחנו צריכים לראות כל הממשלה הזו בכיוון בכלל". 

עוד מעט אתה מסיים את התפקיד שלך במשרד הביטחון. מה תעשה בימים האחרונים כדי לשמר את מה שעשית?

להחזיר כמה שיותר מהר את כלכלת ישראל ואת מאות אלפי העובדים שאיבדו את עבודתם לעבודה. אני יכול לסדר את ההשתלטות על הקורונה והמעבר לאסטרטגיית פינצטה שתעזור לנו להכיל את המשבר.